PETUA ATASI KEPUTIHAN SEMASA HAMIL

PETUA ATASI KEPUTIHAN SEMASA HAMIL | BAGAIMANA MEMBEZAKAN CECAIR YANG KELUAR ADALAH KEPUTIHAN ATAU AIR KETUBAN?


Keputihan adalah perkara yang normal terutama bagi ibu-ibu yang sedang hamil. Namun apa yang perlu dirisaukan adalah keputihan yang banyak dan berlebihan semasa hamil. Kerana apabila keputihan itu terlalu banyak ia boleh menyebabkan infection. Mommies tahu tak macam mana nak membezakan sama ada cecair yang keluar dari faraj itu adalah keputihan atau air ketuban yang telah pecah?? Nak-nak kalau first time mengandung dan berada di akhir kehamilan, mesti risau kan?


Kenali Perbezaan Keputihan Atau Air Ketuban


PERBEZAAN DIANTARA KEPUTIHAN DAN AIR KETUBAN


Keputihan adalah antara masalah utama yang dialami oleh ibu hamil. Bezanya masalah keputihan atau lelehan pada faraj adalah lebih banyak berbanding dengan wanita yang tak mengandung. Petanda yang menunjukkan lelehan tersebut adalah sihat ialah warna putih seperti susu dan sedikit cair.

Jika mommies mengalami simptom seperti lelehan pekat seperti krim berwarna putih, berasa gatal dan merah sekeliling faraj atau bahagian punggung, berasa sakit dan tak selesa apabila berhubungan seks dengan suami serta rasa sakit ketika membuang air kecil, adalah tanda-tanda mommies mengalami jangkitan. Segeralah berjumpa dengan doktor anda kerana lelehan dari faraj boleh disebabkan oleh keputihan ataupun kemungkinan air ketuban telah pecah!! 

ATASI MASALAH KEPUTIHAN SEMASA HAMIL

Sebab utama ibu hamil mengalami keputihan adalah kerana perubahan hormon yang dialami ketika hamil. Perubahan hormon ini akan menyebabkan kawasan sekitar faraj menjadi lebih mesra bakteria dan merangsang pertumbuhan kulat. Oleh sebab inilah menyebabkan pengeluaran cairan putih dan berbau.

Jangkitan daripada bakteria dan kulat ini berisiko menyebabkan kematian bayi dalam kandungan tau. So, mommies semua jangan ambil mudah ya!!!


ATASI KEPUTIHAN DENGAN SHAKLEE GARLIC COMPLEX



Bawang putih adalah item wajib di dapur Fuzza tau. Memang kalau masak apa saja termasuk mee maggie, wajib letak bawang putih...hehe. Banyak khasiat bawang putih untuk wanita hamil. Antaranya ialah:::

  • membantu melancarkan peredaran darah
  • menurunkan tekanan darah
  • mengurangkan tahap kolesterol
  • berpotensi mengurangkan keletihan semasa mengandung
  • berupaya memusnahkan bakteria berbahaya, kulat dan virus (kajian Universiti Maryland Medical Center)
  • berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa mengandung (kajian University of Pittsburgh Medical Center)

SHAKLEE GARLIC COMPLEX BERFUNGSI SEPERTI ANTIBIOTIK SEMULAJADI DAN MEMUSNAHKAN BAKTERIA PENYEBAB KEPUTIHAN!




Shaklee Garlic Complex dibuat dari bawang putih jenis premium bebas dr racun perosak dan ditanam secara organik di US. Dihasilkan secara eksklusif pd suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif. Bukan semua garlic tablet dipasaran ada Allicin aktif tau. So anda kena bijak memilih!!

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan banyak faedahnya. Allisin tidak terdapat dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

Setiap tablet Shaklee Garlic Complex mengandungi 500mg ekstrak garlic tulen yg menyamai 1 ulas bawang putih segar. 
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Jangan ambil mudah masalah keputihan semasa hamil ya mommies. Anda pasti mahukan yang terbaik buat si comel tersayang....untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi Fuzza ya!! 

Anda mungkin meminati::

-Sukar Hamil Kerana Berat Badan Berlebihan
Turun 3kg dalam Masa 10 hari
Tips Ibu Menyusu Kuruskan Badan
Tips Kuruskan Badan Selepas Bersalin

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf
COD :: Gombak, Batu Caves, UIA, Kota Damansara, Damansara Perdana, Mutiara Damansara


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment