KEBURUKAN DAN KESAN SAMPINGAN PRODUK SHAKLEE | YANG SENGAJA DIRAHSIAKAN DARIPADA ANDA !!!

KESAN SAMPINGAN PRODUK SHAKLEE | MASALAH YANG SENGAJA DISEMBUNYIKAN



Sejak kebelakangan ini, produk Shaklee semakin menjadi fenomena kan. Bagi anda yg sudah mencuba mungkin sudah merasainya. Namun bagi yang terfikir-fikir nak cuba ke taknak, meh sini saya nak sedikit rahsia. Rahsia yang anda semua perlu tahu mengenai PRODUK SHAKLEE yg semakin glamor ini. Disebalik kebaikan produk shaklee ini, mesti ada keburukan produk shaklee ini yang disembunyikan bukan? Rasanya tak ramai pengedar sah shaklee yang kongsikan rahsia ini. Jom saya kongsikan hari ini khas buat anda semua....=)


KESAN SAMPINGAN PRODUK SHAKLEE
PRODUK SHAKLEE ADA KEBURUKAN KE??


Masalah Produk Shaklee Yang Anda Tidak Tahu



1. Produk Shaklee Tidak Dikilangkan di Malaysia


Antara persoalan yang selalu ditanyakan pada saya selaku pengedar sah produk shaklee ialah, produk shaklee ini dari mana ya? 


Haaa...jawapannya produk shaklee ini daripada negara Uncle Sam, Amerika Syarikat. Belum ada lagi produk Shaklee yang dikilangkan di Malaysia. Ianya 100% import ya. Timbul pula persoalan kenapa macam tu? Kenapa tak dikilangkan kat Malaysia saja?

Sebab semua produk Shaklee ini dikeluarkan dengan kawalan yang sangat ketat bagi menjamin mutu dan kualiti produk sentiasa terjamin. Bagi Shaklee kualiti dan kepuasan pengguna produk Shaklee adalah sangat penting.

2. Produk Shaklee Tiada Sijil Halal JAKIM


Antara isu yang sering kali dibangkitkan, HALAL ke produk Shaklee ini?


Ya, sebagai seorang muslim semestinya kita perlu mencari supplemen yang halal. Dan alhamdulillah, vitamin Shaklee ini HALAL tau....jangan ragu-ragu lagi yee...=) Lagipun, kebanyakan produk Shaklee adalah dari tumbuhan semulajadi, kecuali Shaklee Kolagen Powder adalah dari sumber haiwan iaitu sisik ikan merah. 



Di Malaysia, JAKIM adalah badan yang mengeluarkan dan memantau status halal sesuatu produk. Namun, oleh kerana produk Shaklee adalah diimport terus daripada US, maka Shaklee mempunyai sijil Halal dari Islamic Service of America (ISA).


Apa itu ISA? ISA adalah badan yang mengeluarkan sijil halal di US. Setiap negara yang mempunyai penduduk beragama Islam akan ada badan yang mengeluarkan status halal sesuatu produk di negara tersebut. Maka di US, badan tersebut dikenali sebagai ISA. ISA adalah badan yang telah diiktiraf oleh JAKIM. Dan sijil halal dari ISA ini akan diperbaharui setiap tahun tau. Haa...ini dia rupa sijil Halal nya... so boleh makan vitamin Shaklee tanpa was-was ya !!






3. Produk Shaklee Mahal Sangat


Betul ke produk Shaklee ni mahal sangat??

Mengikut pengalaman saya sendiri, sebelum berkenalan dengan Shaklee memang biasa mengamalkan supplemen kalsium. Sebab Fuzza memang jenis kurang minum susu. So, kenalah top up dengan kalsium utk penjagaan tulang yang sihat kan...=) Sebelum ni biasa amalkan brand BBB harga untuk stok sebulan dalam RM70 beli dekat farmasi. Selepas berkenalan dengan Shaklee, bertukarlah kepada Shaklee Ostematrix. Harga Ostematrix ni RM61 boleh tahan sebulan. Tapi, bila dah jadi ahli shaklee, boleh dapat lagi murah. So, sebenarnya kalau nak dibandingkan ia tidaklah mahal seperti yang di war-warkan. Harga produk shaklee itu mahal hanyalah gosip dan khabar angin semata-mata =)

Dan kalau anda nak tahu, sebotol produk-produk shaklee ini boleh tahan sangat lama tau !! Cuba tgk gambar dibawah ini. Vitamin C Shaklee boleh tahan sehingga 6 bulan. Harga sebotol vitamin c shaklee hanya RM92.50 (untuk dapat benefit lebih, join jadi ahli shaklee terus!) Cuba kira, sebulan anda hanya membelanjakan RM15 sahaja....sangat berbaloi tau!!

PRODUK SHAKLEE MAHAL TAPI TAHAN LAMA
TEMPOH PENGGUNAA VITAMIN SHAKLEE


4. Susah nak beli Produk Shaklee, tidak dijual di farmasi


Untuk pengetahuan semua, produk Shaklee memang tidak dijual di farmasi ya. So, tak perlulah penat2 nak pergi survey kat farmasi. Produk Shaklee hanya boleh didapati di Branch atau dengan Pengedar Sah Shaklee yg comel seperti saya ni...(huhu...perasan jap!) Shaklee hanya ada 7 Branch termasuk HQ nya. (boleh lihat sini). Tapi untuk anda buat belian di Branch Shaklee anda perlu menjadi ahli shaklee terlebih dahulu. So, lebih baik dapatkan daripada pengedar shaklee spt saya sbb Fuzza beri servis terbaik. Penghantaran dibuat keseluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak. Ada juga yg pos sampai ke oversea tau spt Singapore, Brunei, Saudi dan lain-lain. Dan yang bestnya konsultasi dan cara pemakanan secara percuma tau !! =)

5. Kenapa Vitamin Shaklee Tiada Silica Gel ?





Biasa nampak tak silica gel ni? Tapi bagi anda pengguna produk Shaklee perasan tak dalam vitamin Shaklee ni tiada Gel Silica ni. Haaa....apa fungsi benda ni eh?? Silica gel ni sebenarnya berfungsi untuk menyerap kelembapan. Vitamin yang ada gel silica didalamnya adalah vitamin sintetik. Oleh kerana vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi, maka tak perlulah nak letak gel silica ni. 

Mana satu pilihan anda? Vitamin sintetik atau vitamin semulajadi ?? Semestinya vitamin semulajadi kan...sebab anda adalah pengguna yang bijak !!

6. Produk Shaklee adalah Produk Yahudi, Haram Umat Islam Join Jadi Ahli Shaklee


Isu Shaklee ini adalah produk Yahudi sudah hangat diperdebatkan. Ada pihak yang menyatakan tidak boleh menyokong produk Shaklee kerana ia adalah keluaran Amerika Syarikat. 


Sebelum itu, jom kita lihat sebuah hadis Nabi SAW yang diriwayatkan Sahih Bukhari ini dan nilailah dari sudut pandangan Islam.




Sekiranya Shaklee ada bukti yang kukuh penyumbang kepada Zionis Yahudi maka Shaklee tatkala itu hukum HARUS berubah menjadi HARAM menurut sepakat ulama. Berkaitan membeli barangan keluaran kafir, ulamak telah bertegas bahawasanya sekiranya barang tersebut adalah HALAL dan tidak mengandungi unsur syubhah maka barang itu boleh dibeli. Bahkan terdapat bukti Nabi Muhammad telah menggunakan produk orang kafir contohnya Nabi Muhammad pernah menggunakan KHUF (sejenis kasut) yang buatannya dari negara Habsah (sekarang dikenali sebagai Ethiopia) yang ketika itu adalah negara kafir. Oleh yang demikian mana-mana produk apabila sudah diperakui status kehalalannya maka ia halal untuk diguna atau dimakan.


7. Produk Shaklee Selalu Habis Stok

Haaa...ini satu lagi masalah jugak. Macam mana nak makan secara konsisten kalau stok vitamin Shaklee ni selalu habiskan?? hehe...kan Fuzza dah citer tadi, sekarang ni fenomena Shaklee terlajak laris sekarang ini. Inilah terjadi pabila permintaan melebihi pengeluaran. Antara produk-produk yang selalu habis stok ialah :
Maka bila ada stok tu, kenalah beli spare stok terus supaya bolehlah amalkan supplemen secara konsisten =)


8. Produk Shaklee Banyak Kesan Sampingan


Ada sesetengah orang yang mula-mula amalkan supplemen Shaklee ni akan merasa beberapa perubahan seperti rasa loya, mual, pening kepala, terasa panas dan mcm2 lagi. Adakah semua ini merbahaya?

Sebenarnya, ia adalah satu proses yang dipanggil Healing Crisis. Haa....apa tu??

Healing Crisis adalah tanda-tanda yang ditunjukkan oleh badan terhadap perubahan untuk menjadi lebih sihat daripada proses penyembuhan secara semulajadi. Ianya berlaku apabila badan membuang toksin dari sistem tubuh disebabkan prosess pembersihan. Healing crisis ini boleh terjadi apabila menukar diet pemakanan, supplement dan treatment. 

Jadi anda tak perlu risau ya, sbb bila ada tanda-tanda healing crisis ni sebenarnya lebih bagus sebab badan anda menunjukkan reaksi dengan vitamin yang diambil dan segala toksin akan dibuang dari badan.

9. Produk Shaklee ada yang Berbau Tidak Best dan Warnanya pun Tidak Cantik



Antara produk Shaklee yang paling berbau tidak best semestinya Shaklee Bcomplex. Baunya memang sangat kuat. Kalau letak dalam laci tu memang bila bukak laci semerbaklah bau B-Complex tu.

Lagi satu, produk shaklee seperti pencuci muka Nutriwhite, Shampoo Pro Sante dan even sabun pencuci baju Get Clean Shaklee ni memang baunya tak wangi seperti produk lain yg ada dipasaran. Memang kadang2 tu rasa mcm tak pakai sabun pulak kan...=)

Kenapa ye agaknya?

Sebabnya, Shaklee hendak mengekalkan semua produknya adalah semulajadi tanpa tambahan apa2 pewarna dan pewangi. Semuanya adalah bahan semulajadi tanpa bahan kimia tau!! 


KESAN SAMPINGAN DAN MASALAH PRODUK SHAKLEE
PRODUK SHAKLEE TIADA BAHAN KIMIA, 100% SEMULAJADI


10. Shaklee Tidak Memerlukan Duta atau Selebriti untuk Mempromosikan Produknya


Biasakan anda lihat selebriti atau orang-orang terkenal menjadi duta sesuatu produk dan mereka akan membantu bersama-sama untuk mempromosikan produk itu. Namun ia tidak terjadi untuk produk Shaklee ini. Walaupun sebenarnya banyak selebriti terkenal dalam dan luar negara mempercayai dan menggunakan produk Shaklee seperti Tun Mahathir, Rita Rudani, Ashraf Muslim, Jennifer Lopez, Tiger Woods dan Oprah Winfrey namun mereka bukanlah duta yang dilantik.

Nak tahu kenapa?? Adakah sebab Shaklee tiada duit nak bayar mereka?? heheh...takkanlahh kan. Setiap bulan untung juta-juta nak amik duta pun takde duit kann??

Sebenarnya, Shaklee memang mahukan kita yang biasa-biasa ini yang berkongsi kehebatan produk Shaklee selepas menggunakannya sendiri. Bagi mereka apabila orang-orang biasa ini mencuba sendiri, dan berkongsi cerita kepada keluarga dan kawan-kawan itu adalah lebih mempengaruhi daripada iklan yang dibelanjakan berjuta-juta. Kerana Shaklee sememangnya sudah kukuh dengan produknya yang Selamat, Berkesan dan Terbukti lebih 50 tahun ini....

Jika anda mempunyai sebarang kemusykilan dan pertanyaan boleh hubungi Fuzza ya...jangan segan silu =)


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 

Hubungi Fuzza Nisa 
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509 
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf 


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

12 comments:

  1. boleh contact sy direct di 017-6961509

    ReplyDelete
  2. sangat menarik info ni..:)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. so, makan shaklee ni pun .. sunnah nabi jugak lah ye.. lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. amalkan makanan yang halal sudah dikira sebagai sunnah Nabi. umat Islam diwajibkan mencari makanan yang halal....

      Delete
  5. thanks for the best entry. sblm ni was was nak try shaklee. nw dah rasa cnfident nak try. thanks for the info :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...mencari kebenaran dan mencari yang terbaik adalah tanggungjawab kita...

      Delete
  6. Saya pun dah jatuh cinta dengan Shaklee. Bermula dengan set bf jer dulu...hehehe.kini.. Kalau boleh semua nk amik..jatuh cinta!!

    ReplyDelete
  7. Apakah supplement terbaik untuk anak2 dan kenapa?

    ReplyDelete
  8. AJHT ADA STOK TAKK

    ReplyDelete