BERAT BADAN BERLEBIHAN BOLEH MENYUKARKAN UNTUK MENGANDUNG?


Benarkah berat badan berlebihan boleh menyukarkan kita untuk mengandung? Ada kebenaran di sebalik kenyataan itu, kerana kegemukan boleh menganggu hormon seseorang wanita. Apabila hormon terganggu banyak masalah yang akan dihadapi seperti kitaran haid yang tidak teratur, stress, metabolisme rendah dan macam-macam lagi. 

Satu kajian dilakukan Barbara Luke, seorang penyelidik Jabatan O&G University Michigan, US, menemui fakta bahawa wanita obesiti berisiko sebanyak 28% untuk tidak mengandung dan jika mengandung pun tidak akan berjaya hingga ke peringkat kelahiran. Wanita obesiti sukar hamil kerana tubuh wanita itu tidak bersedia untuk pembesaran janin. Bagaimanapun tidak mustahil bagi wanita obesiti menjadi seorang ibu jika dia berjaya menurunkan berat badan dan menjaga kesihatan sebaiknya.

Jadi, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah menurunkan berat badan dahulu sebelum mengambil ubat-ubat untuk usaha mendapatkan anak. Apabila wanita mempunyai berat badan berlebihan, dikhuatiri apabila mengandung akan menghidapi masalah kencing manis dan darah tinggi.

Pengambilan LECITHIN + HERB-LAX secara konsisten dapat membantu terutama bagi membuang lemak-lemak di dalam badan.


KEBAIKAN LECITHIN


Memecahkan lemak sebagai pelarut untuk kolestrol. Bila cerita bab pecahkan lemak ini memang ramai orang teruja sebab lemak-lemak degil ini lama-lama terkumpul akan membawa pelbagai masalah kesihatan!!

KEBAIKAN HERB-LAX


Herb-Lax dikenali sebagai julap lembut dan ianya bertindak lembut pada badan. Mengandungi 9 herba dan berfungsi membersihkan kolon dan juga toksin dalam badan.

Selain Lecithin dan Herb-Lax, boleh ditambah CINCH MIX juga!!!



Dapatkan sekarang!!!


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

No comments:

Post a Comment