BENARKAH SUP KETAM PENAWAR DEMAM DENGGI?

SUP KETAM ATASI DEMAM DENGGI | PENAWAR DEMAM DENGGI




Sup Ketam sering kali dikaitkan dengan Demam Denggi. Benarkah sup ketam dapat membantu pesakit demam denggi? Kenapa sup ketam?

Kajian ringkas yang dijalankan mendapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang akibat virus demam denggi. Kebiasaannya apabila terkena demam denggi, pesakit akan mengalami sindrom penurunan platelet. Dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus tersebut dan dalam kes denggi berdarah, platelet mungkin akan jatuh ke tahap paling minima, yang akhirnya membawa maut kepada pesakit.

Dengan pengambilan sup ketam, dapat meningkatkan platelet pesakit demam denggi dan sekali gus dapat membantu menyembuhkan mereka dengan cepat. Fuzza ada terbaca dalam sebuah artikel yang mengatakan kebiasaannya apabila pesakit demam denggi memakan sup ketam, ia akan mengalami peningkatan kadar platelet dengan mendadak dalam masa singkat, di antara 5 hingga 8 jam sahaja dan pesakit boleh dikatakan 99% sembuh.

Oleh itu, bagi anda yang mengalami atau mempunyai keluarga yang mengalami demam denggi, bolehlah mencuba sup ketam ya!! Semoga dengan izin Allah SWT akan mendapat kesembuhan....in shaa Allah!

CADANGAN SUPPLEMEN UNTUK PESAKIT DEMAM DENGGI


Selain daripada mengamalkan sup ketam, pesakit demam denggi boleh juga mengamalkan supplemen tambahan seperti dibawah:



1. SHAKLEE PERFORMANCE DRINK


Performance Drinks Shaklee dapat membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh untuk mengelakkan badan dari dehidrasi. Pesakit demam denggi kebiasaannya mempunyai suhu tubuh yang tinggi. Maka ia boleh menyebabkan berlakunya dehidrasi dan kehilangan cecair yang banyak dari tubuh. Pengambilan Performance Drinks secara konsisten dapat membantu tubuh untuk mengekalkan kandungan cecair dalam tubuh. Ia terbukti dengan ujian klinikal dan yang paling penting ianya adalah satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.


2. SHAKLEE NUTRIFERON

Selain itu, pesakit demam denggi boleh juga mengamalkan Nutriferon. Ia adalah penting kerana nutriferon adalah ‘immune booster’ yang meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit. Nutriferon adalah dipatenkan eksklusif satu-satunya di dunia membantu mempertingkat interferon dalam tubuh secara semulajadi. Jika anda mempunyai masalah seperti selalu demam, kerap diserang selsema dan antibodi lemah, anda dinasihatkan supaya mengambil nutriferon untuk menguatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.


TESTIMONI PESAKIT DEMAM DENGGI


tips merawat demam denggi

Anda mungkin meminati:


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

1 comment: