PUNCA DAN TIPS MERAWAT DEMAM DENGGI

PUNCA DEMAM DENGGI | TIPS DAN PETUA MERAWAT DEMAM DENGGI

Add caption
Sana sini sekarang tergantung banner berkenaan Demam Denggi ini. Dan semakin kerap pegawai dari kementerian kesihatan memeriksa kawasan perumahan Fuzza dan melakukan aktiviti penyemburan untuk membunuh nyamuk Aedes, punca penyakit demam denggi ini. Sekecil-kecil nyamuk ini mampu membunuh tau. Sejak akhir-akhir ini terlampau banyak kes demam denggi yang direkodkan. So, sama-samalah kita menjaga kawasan sekitar rumah supaya dapat mengelakkan pembiakan nyamuk aedes ini.

Demam denggi ini ada beberapa jenis tau, tapi yang paling merbahaya adalah denggi berdarah kerana ianya boleh membawa maut. Hanya dengan satu gigitan nyamuk Aedes ini, mampu menyebarkan virus Denggi atau bahasa saintifiknya (genus Flavivirus). Antara simptom-simptom yang biasa dialami oleh pesakit demam denggi ialah demam tiba-tiba, sakit kepala kronik, bebola mata sakit, sakit sendi/otot, sakit pinggang luarbiasa dan diserang gatal-gatal.


TIPS DAN PETUA MERAWAT DEMAM DENGGI


Sebenarnya tiada rawatan khusus untuk merawat demam denggi ini. Kebiasaannya apabila terkena demam denggi, doktor akan menahan diwad untuk menaikkan air atau drip. Ini kerana, cecair secara oral ataupun melalui drip ini akan dapat menggantikan kehilangan cecair badan yang banyak akibat demam denggi. Selain itu, doktor akan menahan diwad adalah untuk monitor pengiraan platlet darah. 

Selain itu, anda juga boleh mencuba mengamalkan tips dan petua bagi merawat dan menyembuhkan pesakit demam denggi seperti dibawah::
  • Minum air masak dengan banyak sekurang-kurangnya 3liter sehari. (Tips minum air masak 3liter)
  • Minum sup ketam. (Khasiat sup ketam)
  • Boleh amalkan memakan buah atau jus tembikai kerana kandungan air dalam tembikai adalah tinggi.
  • Amalkan jus kurma dan kiwi fresh, Anda boleh mengambil buahnya dan blender untuk mendapatkan jus asli tanpa campuran.
  • Jus daun betik juga dikatakan sangat bagus untuk pesakit demam denggi. Tumbuk daun betik matang sehingga lumat dan dapatkan jusnya dan berikan satu sudu kecil jus daun betik setiap hari.


CADANGAN SUPPLEMEN YANG DAPAT MEMBANTU PESAKIT DEMAM DENGGI


Sebagai tambahan dan alternatif, anda boleh juga mendapatkan supplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit demam denggi.


1. SHAKLEE PERFORMANCE DRINK


Performance Drinks Shaklee dapat membantu mengimbangi kandungan elektrolit dalam tubuh untuk mengelakkan badan dari dehidrasi. Pesakit demam denggi kebiasaannya mempunyai suhu tubuh yang tinggi. Maka ia boleh menyebabkan berlakunya dehidrasi dan kehilangan cecair yang banyak dari tubuh. Pengambilan Performance Drinks secara konsisten dapat membantu tubuh untuk mengekalkan kandungan cecair dalam tubuh. Ia terbukti dengan ujian klinikal dan yang paling penting ianya adalah satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.


2. SHAKLEE NUTRIFERON

Selain itu, pesakit demam denggi boleh juga mengamalkan Nutriferon. Ia adalah penting kerana nutriferon adalah ‘immune booster’ yang meningkatkan tahap imunisasi dalam tubuh bagi melawan penyakit. Nutriferon adalah dipatenkan eksklusif satu-satunya di dunia membantu mempertingkat interferon dalam tubuh secara semulajadi. Jika anda mempunyai masalah seperti selalu demam, kerap diserang selsema dan antibodi lemah, anda dinasihatkan supaya mengambil nutriferon untuk menguatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.


TESTIMONI PESAKIT DEMAM DENGGI


tips merawat demam denggi

Anda mungkin meminati:


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

1 comment: