CARA MENGATASI MASALAH BERDENGKUR YANG PALING SEMPOI !!!

CARA MENGATASI MASALAH BERDENGKUR YANG MUDAH DAN BERKESAN


cara mengatasi masalah berdengkur shaklee


Anda mengalami situasi seperti diatas??? Mesti ramai kan yang mengalami masalah pasangan yang berdengkur dan menyebabkan tidur anda juga terganggu kadangkala. Hari ini Fuzza nak kongsikan dengan anda semua beberapa Tips dan Cara bagi Mengatasi Masalah Berdengkur ini. Bolehlah anda cuba bersama pasangan anda nanti tau!!

TIPS DAN CARA MENGATASI MASALAH BERDENGKUR


UBAH POSISI TIDUR

Apabila lidah, langit-langit, tonsil atau otot dibelakang kerongkong kita saling bersentuhan akan menyebabkan salah satu faktor kita berdengkur. Posisi terlentang ketika tidur juga menyumbang ke arah masalah ini. Ini kerana apabila kita terlentang lidah akan tertarik ke belakang dan akan menyempitkan aliran udara.

So, bagi mengelakkan masalah ini, adalah lebih baik jika kita mengamalkan tidur mengiring. Dan tidur mengiring ke sebelah kanan adalah lebih afdal.

TURUNKAN BERAT BADAN

Masalah obesiti dan berat badan berlebihan juga adalah salah satu punca berdengkur. Ini kerana orang yang mempunyai berat badan berlebihan memiliki jaringan leher yang tebal dan berkemungkinan menyebabkan risiko berdengkur. 

Bagi mengatasi masalah ini, langkah terbaik yang boleh dilakukan adalah cuba kurangkan berat badan. Apabila berat badan dapat dikurangkan, lemak yang terkumpul di bahagian kerongkong juga boleh dikurangkan.

HINDARI UBAT PENENANG/SEDATIF

Apa-apa jenis ubat penenang sama ada pil tidur dan apa sahaja produk ubatan yang bertujuan untuk menenangkan akan menyebabkan berdengkur kerana ia boleh mengganggu sistem saraf, menyebabkan rehat keterlaluan kepada otot dan tisu dalam kerongkong.

HIDU WAP AIR PANAS SEBELUM TIDUR

Salah satu daripada punca berdengkur adalah hidung tersumbat. Jadi sebelum tidur apa yang boleh anda cuba lakukan adalah hidu wap air panas atau pun letakkan tuala yg dah dicelup dgn air panas pd muka dan sedut wapnya. Ini adalah satu cara menghilangkan lendir yg menyumbat hidung kita. Bila lendir dah hilang, kemungkinan untuk berdengkur akan berkurang.

HABUK

Habuk atau alahan boleh jadi punca kita berdengkur kerana masalah sukar bernafas. Pastikan cadar dan sarung bantal bersih daripada habuk dan hama. Selain itu boleh juga dipasang ‘air filter’ didalam bilik supaya kita mendapat bekalan udara yang bersih.



ATASI TIDUR BERDENGKUR SEBELUM IA MENJADI LEBIH SERIUS !!!




Jangan ambil mudah dengan keadaan berdengkur. Berdengkur juga boleh menandakan anda mempunyai penyakit tau. Bendengkur merupakan gejala obstructive sleep apnea (OSA), gangguan umum dan berpotensi serius di mana nafas berulang kali terhenti dan berlanjutan semasa tidur. Seseorang dengan sleep apnea sering bangun malam untuk bernafas, tetapi biasanya tidak mengingatinya. Sleep apnea seringkali tidak disedari tetapi sangat berbahaya bagi kesihatan kerana menyebabkan kurang tidur, kekurangan oksigen, depresi dan meningkatkan risiko serangan jantung dan stroke.


CADANGAN SUPPLEMEN SHAKLEE UNTUK ATASI MASALAH BERDENGKUR


shaklee vitamin e
Shaklee Vita-E

Vitamin E mempunyai antioksida dan membantu proses pengangkutan oksigen dalam darah. Ia mampu untuk mengatasi masalah dengkuran dengan membantu melancarkan saluran pernafasan semasa tidur. Vitamin E membolehkan hemoglobin dalam sel darah merah untuk membekalkan oksigen ke seluruh tubuh dengan lebih efisien.

Bagi yang mempunyai masalah berat badan berlebihan pula boleh mencuba SET SLIM SHAKLEE


1. BAKAR LEMAK - SHAKLEE LECITHIN/OMEGAGUARD

Shaklee Lecithin dan OmegaGuard


2. BUANG LEMAK - SHAKLEE HERB-LAX/ALFALFA COMPLEX

Shaklee Herb-Lax dan Alfalfa Complex
                                      

3. BINA OTOT / SUMBER PROTEIN - SHAKLEE CINCH/SOY PROTEIN ISOLATE POWDER (ESP)

Shaklee Cinch dan Soy Protein Isolate Powder (ESP)


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf
COD :: Gombak, Batu Caves, UIA, Kota Damansara, Damansara Perdana, Mutiara Damansara


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment