KENCING MANIS TURUN DENGAN VIVIX SHAKLEE

BACAAN GULA DALAM DARAH TURUN HANYA DENGAN SESUDU TEH VIVIX SHAKLEE SEHARI


TESTIMONI VIVIX SHAKLEE


Salam sayang buat semua pembaca blog MummySayf. Hari ini Fuzza ingin kongsikan dengan anda satu lagi testimoni bagaimana VIVIX Shaklee ini telah membantu pesakit kencing manis tau.  

Mesti ramai yang dah pernah dengar mengenai VIVIX Shaklee ni kan?? Tapi apa yang hebat sangat dengan VIVIX Shaklee ni? Kenapa mesti VIVIX? Ada apa dengan VIVIX Shaklee ini? 

Untuk pengetahuan semua VIVIX Shaklee adalah juga dipanggil minuman botanik yang mengandungi campuran ekstrak grape, polygonum cuspidatum, elderberry dan purple carrot. 


ramuan vivix shaklee


Dalam VIVIX Shaklee ini ada ramuan yang di panggil resveratrol iaitu daripada buah anggur muscadine, serta Knotweed Jepun. (selain ramuan asas purple carrot dan elderberry)

Apa itu RESVERATROL?


Resveratrol ialah satu jenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.

Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.

Bagaimana VIVIX Shaklee ini membantu pesakit kencing manis??


Ada dua cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis :::

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.


Untuk mencegah atau menyembuhkan kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya. 

Kesimpulannya ::

Resveratrol didapati sangat berkesan mencegah insulin resistance, suatu keadaan apabila tubuh menjadi kurang sensitif terhadap kesan hormon insulin yang berfungsi menurunkan gula darah. Insulin resistance merupakan faktor pencetus terjadinya diabetes atau kencing manis.



TESTIMONI KENCING MANIS TURUN DENGAN PENGAMBILAN VIVIX SHAKLEE


Haaa...inilah dia testimoni yang Fuzza nak share dengan anda semua. Pengambilan VIVIX Shaklee secara konsisten telah membantu menurunkan paras gula dalam darah pesakit kencing manis ini. Syukur sangat-sangat.....alhamdulillah!!! Pesakit yang sama juga mengalami masalah kulit dan luka yang lambat sembuh disebabkan penyakit kencing manis yg dialaminya. Alhamdulillah selepas mengamalkan VIVIX luka dikakinya juga telah sembuh.


Testimoni Kencing Manis
Bacaan Gula Dalam Darah Turun

testimoni vivix
Luka Kaki Sembuh

So, bagi anda yang menghidap penyakit kencing manis atau mak ayah anda menghidap kencing manis, memang sangat digalakkan untuk mencuba VIVIX Shaklee ini. Kita ikhtiar sebaik mungkin. Kerana kesihatan kita ini tiada tertanding nilainya dengan wang ringgit..... hadiahkan buat ibu dan ayah anda!!!

Ingin dapatkan Sebotol VIVIX Shaklee hari ini??? Hubungi Fuzza, pengedar sah Shaklee anda!

Anda mungkin meminati::

- Free Shaklee Membership dengan belian VIVIX
- Tips Merawat Gout
- VIVIX Penawar Rokok
- Khasiat VIVIX Shaklee

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf
COD :: Gombak, Batu Caves, UIA, Kota Damansara, Damansara Perdana, Mutiara Damansara


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment