ADAKAH INI KESAN SAMPINGAN SHAKLEE? | SIDE EFFECTS PRODUK SHAKLEE

SIDE EFFECT DAN HEALING CRISIS PENGAMBILAN PRODUK SHAKLEE

Fuzza menerima banyak pertanyaan daripada pengguna selepas pertama kali menggunakan produk Shaklee sebagai makanan tambahan atau supplemen ini. Dan ada sesetengah pengguna seakan-akan takut untuk meneruskan pengambilannya setelah mengalami beberapa kesan sampingan setelah mula mengamalkan vitamin Shaklee ini. 

Pernah dengar pengedar Shaklee anda selalu sebut "Healing Crisis" ?? Tapi apa benda tu eh healing crisis ni?? Haa....hari ini Fuzza nak story sikit bab Healing Crisis atau Side Effect setelah amalkan produk Shaklee ni ya. Ok...sebelum tu jom kita fahamkan apa tu "Healing Crisis".

SIDE EFFECTS DAN HEALING CRISIS SHAKLEE
SIDE EFFECTS SHAKLEE

APA ITU HEALING CRISIS ?


HEALING CRISIS adalah tanda-tanda yang ditunjukkan oleh badan terhadap perubahan untuk menjadi lebih sihat daripada proses penyembuhan secara semulajadi. Ianya berlaku apabila badan membuang toksin dari sistem tubuh disebabkan prosess pembersihan. Healing crisis ini boleh terjadi apabila menukar diet pemakanan, supplement dan treatment. 

Dari sudut perubatan, healing crisis ini berlaku apabila sel-sel badan mengeluarkan toksin dalam sistem badan tetapi organ-organ penyingkiran toksin seperti kulit, hati, paru-paru, buah pinggang dan pundi kencing tidak mampu untuk menyingkirkan toksin tersebut dengan cepat.

ADAKAH HEALING CRISIS INI NORMAL ?


Healing crisis adalah sangat normal dan berbeza untuk setiap indivdu. Ada individu kesanya ringan dan ada yang mengalami kesan yang teruk. Tetapi healing crisis ini adalah untuk sementara waktu sehingga badan dapat melawaskan toksin dengan lebih efektif. Selalunya simptom ini akan berkurangan selepas 2 atau 3 hari dan adakalanya berminggu-minggu. Lebih lama toksin berada dalam badan lebih cepat individu akan mendapat penyakit. Bagi yang sudah ada major illness healing crisis mereka mungkin lebih teruk dari individu biasa. 

Healing crisis ini adakalanya menakutkan tetapi ianya adalah tanda yang sangat membantu. Sebabnya kita tahu apa yang diambil sedang memberi kesan terhadap badan kita atau tidak. 

SIMPTOM-SIMPTOM HEALING CRISIS


Ok..jom kita lihat antara simptom-simptom yang biasa dialami oleh pengguna supplemen ini. Adakah anda mengalami salah satu situasi dibawah ini ?


KESAN SAMPINGAN & SIDE EFFECTS PENGAMBILAN VITAMIN SHAKLEE


Disini saya sertakan sekali pelbagai persoalan yang biasanya timbul yang mungkin dapat membantu anda semua ya... =) Bukan semua pengedar Shaklee yang arif dan tahu mengenai masalah ini. Macam Fuzza ni sentiasa update diri dan menghadiri class-class nutrisi yang dianjurkan. So dapatlah banyak info direct daripada nutrisionist shaklee sendiri. Mungkin ada yang menjual tetapi tidak memberikan konsultasi. Maka, amat penting anda memilih pengedar sah shaklee yang betul supaya anda boleh mendapatkan konsultasi percuma !! =)

Ini antara persoalan yang timbul beserta jawapannya sekali ya::

1. “Kencing saya berwarna kuning dan keruh apabila mengambil vitamin Shaklee”

Normal. Pengambilan vitamin yang mengandungi vitamin B akan merubah warna air kencing kerana kandungan komponen vitamin B (larut air) yang dikeluarkan melalui air kencing.

2. “Kepala saya jadi pening selepas mengambil Shaklee”

Normal. Healing crisis kerana kekurangan air dalam badan. Tingkatkan kuantiti air (paling kurang 3L sehari).

3. “Susu saya jadi kuning/kehijauan selepas ambil Shaklee”

Normal. Kuning disebabkan vitamin B, hijau kerana kandungan klorofil dalam alfalfa.

4. “Saya jadi lawas pulak lepas ambil Shaklee”

Normal. Alfalfa juga bertindak sebagai pelawas.

5. “Saya demam lepas ambil Shaklee. Tapi suami saya dah 3 hari demam”

Mungkin berjangkit demam husband/memang dah nak demam.

6. “Period saya datang selepas ambil Shaklee”

Mungkin dah sampai masanya untuk period.

7. “Badan saya makin lesu lepas ambil Shaklee”

Normal. healing crisis. Banyakkan minum air.

8. “Anak saya kurang menyusu selepas ambil Shaklee”

Normal. Bayi cepat kenyang.

9. “Anak saya tidur lebih lama selepas saya ambil Shaklee”

Normal. Bila dah kenyang, tidurlah :)



Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 


Sumber

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment