5 TIPS BERHENTI MEROKOK DENGAN MUDAH SUPAYA TIDAK DIMARAHI OLEH ISTERI


Kebelakangan ini ramai yg bercakap-cakap mengenai isu vape. Yang mana baru ini kerajaan umumkan vape tidak akan diharamkan. Tidak mengapa...namun sebagai seorang manusia yang diberikan akal fikiran, kenapakah anda sanggup memudaratkan diri sendiri dan keluarga hanya kerana mahu memenuhi nafsu dan bisikan syaitan?? Fikir-fikirkan bagi semua perokok dan juga yg menghisap vape.

Dalam entry kali ini Fuzza ingin kongsikan 5 Tips Cara Mudah untuk BERHENTI MEROKOK yang anda boleh apply sejerus selepas membaca ya.


1. NAWAITU

Yup! Dalam apa jua perkara yg kita lakukan nawaitu itu yg paling utama. Niatkan aku ingin berhenti merokok kerana Allah swt. Kerana rokok itu haram. Bila kita dah tahu ia haram dan masih melakukannya bermakna kita seorang yg bongkak dan sombong dgn Pencipta. Please....pasang niat dengan betul.

2. SENAMAN

Kebanyakan perokok merokok kerana mereka ingin release stress, Tetapi tanpa



Tip Berhenti Merokok 12 M :
Melengah-lengahkan
Tunggu 5 minit atau katakan nanti sebentar


Menarik nafas panjang
Tarikh nafas 3 kali secara perlahan-lahan


Minum air
Terutama air masak. Elakkan minuman berkafein


Menyibukkan diri
Buat sesuatu bagi mengalih fikiran dan untuk melupakan rokok


Menjauhkan diri
Daripada orang yang merokok

Mengelakkan diri
Daripada suasana atau situasi yang mendorong kepada merokok

Mengunyah sesuatu
Seperti gam dan buah-buahan. Elakkan yang manis

Membasuh tangan selalu

Mandi dengan kerap

Meregangkan otot
Lakukan senaman regangan apabila rasa mengantuk

Meditasi

Memohon doa




Nota: Macam mana Vivix boleh buat perokok kalah untuk merokok? Ini kerana Vivix akan memulihkan DNA dengan cara membuang nikotin pada tahap sel-sel DNA. Jadi DNA akan kembali pulih dan dengan sendiri akan menolak bahan asing nikotin dari tubuh. Vivix Shaklee BUKAN terapi pengganti nikotin. Tapi ianya terapi membuang nikotin.


Sebagai bonus Vivix Shaklee juga akan meningkatkan pretasi jantung dan kadar metabolisma perokok. Ini kerana Vivix akan menyebabkan sel-sel menjadi aktif menghasilkan tenaga. Jantung dapat berfungsi dengan baik. Klik sini untuk baca lebih lanjut mengapa jantung boleh berfungsi dengan lebih baik setelah mengambil Vivix.

Macam-macam cara untuk berhenti merokok. Cubalah wahai perokok semua. Takkan sanggup hantar isteri dan anak-anak ke 'rumah mayat' akibat rokok. Atau menghantar diri sendiri ke lubang kubur kerana merokok.


smoking is like put the pistol on your head
Biar apa pun caranya, cubalah berhenti. Usah menyesal di kemudian hari. Takde satu kebaikan pun yang korang dapat dari merokok. I bet you already know it. Love yourself, love your family. Then, quit your smoking habit. Now!

No comments:

Post a Comment