BENARKAH KEWUJUDAN ULAT RESDUNG ?

BENARKAH KEWUJUDAN ULAT RESDUNG? | RAWAT PENYAKIT RESDUNG ANDA



Gambar diatas hanya sekadar hiasan tau...ia bukan gambar ulat resdung...huhu =)

Sebenarnya, ulat resdung ini memang tidak wujud dan daripada mana munculnya ulat resdung ini semasa perubatan alternatif dibuat pun tidak diketahui. Jikalau anda betul-betul cuba fahamkan bagaimanakah punca penyakit resdung ini terjadi maka anda akan faham kenapa pakar-pakar perubatan mengatakan ulat resdung ini hanyalah mitos.

Mengikut kata Pakar Hidung, Telinga dan Tekak, Dr. Mohamad Hamzah menyatakan dalam bidang perubatan moden ‘ulat resdung’ tidak pernah dibuktikan kewujudannya. Ini kerana resdung adalah sejenis penyakit hidung yang berpunca daripada radang pada membran. Sinus pula merujuk kepada rongga dalam tulang muka yang dipenuhi mukosa. Rongga sinus yang tersumbat berisiko menyebabkan masalah kesihatan kerana bakteria dan kulat mudah membiak di dalamnya serta menghasilkan nanah. Resdung juga boleh berpunca disebabkan oleh rerambut halus silia dalam rongga sinus yang gagal menyempurnakan tugas untuk melancarkan aliran mukus.


set resdung shaklee

JANGAN BIARKAN PENYAKIT RESDUNG BERLARUTAN !!!


Jangan pandang remeh penyakit resdung ini tau. Jika jangkitan ini dibiarkan, nanah boleh merebak sehingga ke mata dan mengakibatkan buta. Ia juga boleh merebak sehingga ke otak. Antara simptom-simptom adalah hidung tersumbat, hingus, deria bau bermasalah, sakit kepala, bau busuk dalam hidung, demam dan muka rasa sakit. Pesakit mungkin mengalami kesan sampingan seperti jangkitan kuman atau nanah merebak ke bahagian tekak, paru-paru, tulang muka dan juga dalam rongga mata yang boleh menyebabkan kecacatan pada deria penglihatan jika lambat menerima rawatan.

SUPPLEMEN CADANGAN UNTUK SET RESDUNG SHAKLEE


Bagi anda yang mempunyai masalah resdung ini, boleh mencuba Set Resdung Shaklee. Alhamdulillah ramai yang telah berikhtiar dengan Set Resdung Shaklee ini telah menampakkan hasil yang positif. Seperti yang anda ketahuikan, produk Shaklee semuanya adalah vitamin semulajadi dan organik. So takperlu nak risau ya. Ok, sebelum Fuzza share Testimoni customer, jom kita lihat kebaikan dan khasiat Set Resdung Shaklee ini.

testimoni set resdung shaklee


BAGAIMANA ALFALFA, BCOMPLEX DAN VITAMIN C BERFUNGSI MENGATASI MASALAH RESDUNG??



  • Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis).
  • Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis).
  • Mereka yang menghidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.

B-COMPLEX

  • Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan.
  • Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka.
  • Membantu dalam membina protein dalam tubuh.

VITAMIN C

  • Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit.
  • Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh.
  • Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.

TESTIMONI PENGGUNA SET RESDUNG SHAKLEE


set resdung shaklee

set resdung shaklee


So, bagi anda yang mahukan sesuatu yang semulajadi dan tidak bergantung kepada ubatan hospital semata-mata yang kaya dengan bahan kimia dan drugs, anda boleh lah mencuba Set Resdung Shaklee ini. Kita hanya ikhtiar sedaya mungkin dan yang menyembuhkan semestinya dengan izin Allah swt. 

Jangan biarkan penyakit resdung anda melarat dan menyebabkan komplikasi otak dan membawa maut!! 

Hubungi Fuzza, pengedar Sah Shaklee Anda untuk mengetahui harga mampu milik dan mendapatkan Set Resdung Shaklee anda hari ini !!! Konsultasi dan cara makan Set Resdung Shaklee akan diberikan secara percuma buat customer Fuzza yang tersayang  =)

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf
COD :: Gombak, Batu Caves, UIA, Kota Damansara, Damansara Perdana, Mutiara Damansara


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

5 comments:

  1. wah.esplaination yg bagus!
    http://suplement4us.blogspot.com/?m=0

    ReplyDelete
  2. Maklumat yg bagus tentang resdung rawat sebelum parah huhu

    Www.mummy-ariana.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Takut ya resdung ni..
    www.annur-shoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Resdung...ade ulat...aiyoooo

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Selain dari itu aspek keturunan pun boleh menjadi punca-punca seperti alergic dan sensitif udara yang kotor dan tercemar. Oleh yang demikian dari aspek kebersihan diri mempunya peranan penting seperti cadar , bantal dan juga habuk rumah perlu sentiasa bersih.

    Jika sensitfi pada habuk perlu menggunakan penutup hidup dan mulut salah satu cara untuk mencegah resdung semasa membersihkan rumah. Kerana kadang-kadang ada pengidap boleh kena habuk menyebabkan bersin dan selsema teruk.

    Pemakanan perlu dijaga kerana dapat meningkatkan antibodi seperti mengambil makanan tambahan Vitamin C. Dengan juga memakan makanan herba juga dapat mencegah penyakit resdung melalui pengambilan ubat herba.

    Sentiasa juga melakukan senaman kerana ia akan meningkatkan sistem antibodi dan proses membuang toksin dalam badan berlaku semasa senaman.




















    ReplyDelete