MEMILIH PENGASUH ANAK ATAU BEKERJA DARI RUMAH | YANG MANA PILIHAN ANDA?

MEMILIH PENGASUH ANAK ATAU BEKERJA DARI RUMAH | YANG MANA PILIHAN ANDA?


Bagi ibu-ibu yang bekerjaya, setelah melahirkan anak pastinya persoalan pertama yang bermain diminda, mana nak cari pengasuh anak?? Betul tak?? Ini adalah salah satu dilema yang sebenarnya dilalui oleh ramai ibu-ibu bekerja sekarang ini. Tugas memilih pengasuh anak adalah sesuatu yang amat sukar. Apatah lagi jikalau kita tidak mengenali langsung peribadi dan latar belakang pengasuh. 

Sebagai ibu pastinya kita mahukan yang terbaik untuk si manja. Mencari orang yang boleh dipercayai dan menyayangi anak kita seperti anak sendiri amatlah sukar. Apatah lagi sekarang ini banyak berita mengenai pengasuh yang mencederakan bayi sehingga membawa kepada kematian. Tapi pada realitinya, kehidupan perlu diteruskan. Dan bagi ibu-ibu yang bekerja, tiada pilihan lain selain menghantar anak-anak ke pengasuh yang selamat dan selesa semasa ketiadaannya. 

TIPS MEMILIH PENGASUH


Hari ini Fuzza kongsikan dengan anda sedikit perkara atau tips yang perlu diambil perhatian sebelum memilih pengasuh. Bukannya kita mahu menjadi cerewet, namun amatlah penting kita mengetahui anak berada didalam tangan yang selamat.

1. MEMERIKSA LATAR BELAKANG

Sebelum memilih pengasuh pastikan anda sudah membuat penyelidikan tentang individu/taska tersebut. Tanyalah dengan saudara mara atau rakan-rakan yang mengetahui tentang orang atau tempat itu. Dengan cara ini, anda boleh mengetahui pengalaman mereka. Anda perlu memikirkan keselesaan anak dan diri sendiri dengan pengasuh tersebut.

2. SARANAN DARIPADA ORANG YANG DIPERCAYAI

Lebih baik jika pengasuh atau taska pilihan anda disarankan oleh mereka yang rapat dengan anda. Sekurang-kuranganya pendapat dan saranan mereka boleh dipercayai. Oleh itu disarankan memilih pengasuh yang pernah juga digunakan oleh mereka.

3. PERBANDINGAN KUALITI DAN HARGA

Tidak salah memilih pengasuh yang menawarkan harga mahal asalkan dia memberikan khidmat jagaan yang sangat berkualiti. Paling penting, anda boleh percaya dengannya dan senang hati sepanjang meninggalkan anak di bawah jagaan mereka.

4. KEBERSIHAN

Faktor yang satu ini juga perlu diberi perhatian. Seeloknya buat tinjauan mengejut sebelum memutuskan untuk pemilihan pengasuh. Secara tidak langsung ia dapat memberi gambaran tahap kebersihan mereka.


" Penjagaan terbaik buat seorang anak, adalah disamping Ibunya "


Namun ada ibu-ibu yang sanggup berhenti kerja setelah melahirkan anak semata-mata kerana mahu menjaga anak dirumah. Itulah perasaan Fuzza ketika itu. Setelah melahirkan Sayf, baru Fuzza mengerti apa itu perasaan seorang ibu. Mahu meninggalkannya dengan pengasuh amat berat sekali. Tak sanggup rasanya. Kerana bagi Fuzza anak-anak bukan pilihan !!! 

Bermulah kisah hidup bersama Shaklee...

Alhamdulillah !!! Syukur sangat apabila ditemukan dengan Shaklee...mula-mula join jadi ahli shaklee hanya untuk makan sendiri dengan yuran keahlian hanya RM75. Namun Allah tunjukkan jalan untuk bekerja dari rumah secara online sahaja. Dari situ bermulah title Fuzza sebagai Work at Home Mom (WAHM). 

Bisnes Shaklee Secara Online dari rumah amatlah mudah. Anda hanya perlukan laptop dan internet. Zaman sekarang ni telefon pun sudah seperti laptop bergerak bukan?? Lagilah mudah untuk berbisnes secara online. Ia adalah bisnes dari rumah tanpa modal. YA !!! Tanpa modal !!! Tidak perlu beli stok langsung. Namun anda boleh jana pendapatan tanpa had. Lebih banyak anda usaha, lebih banyaklah hasil yang anda dapat.

So, buat anda ibu-ibu prihatin yang mahu menjaga anak dengan tangan sendiri...niat anda adalah sangat murni. Masa yang kita hilang bersama anak takkan dapat diganti. Nanti tahu-tahu saja anak dan besar...=) So, ambillah peluang ini. Kita boleh menjadi Ibu-ibu moden yang bekerja dari rumah tapi berpendapatan CEO !!!


 JOM DAFTAR SEKARANG ! 


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

2 comments:

  1. kalau dapat cari rezeki dr rumah mmg bagus tp kalau dah terpaksa cari pengasuh nak buat mcm mane..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ikut beberapa tips yg ada utk memilih pengasuh =)

      Delete