SIMPTOM PENYAKIT KENCING MANIS | TESTIMONI VIVIX SHAKLEE

SIMPTOM PENYAKIT KENCING MANIS & DIABETES | BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU?


VIVIX SHAKLEE UNTUK KENCING MANIS
PESAKIT KENCING MANIS

NGERI TAK TENGOK GAMBAR KAKI DI ATAS???

Cuba bayangkan jikalau orang yang anda sayang mengalami nasib sebegini. Tak sanggup rasanya Fuzza nak melihat. Kencing Manis atau Diabetes adalah salah satu penyakit kronik yang dialami kebanyakan rakyat Malaysia sekarang ini. Ada yang muda-muda lagi pun dah kena. Semuanya kerana diet pemakanan kita yang tidak seimbang.


TAHUKAH ANDA???

tanda kencing manis


Hari ini Fuzza nak kongsikan dengan anda beberapa simptom atau tanda-tanda apabila seseorang itu menghidap penyakit kencing manis. Mungkin ia boleh dijadikan sedikit panduan buat anda.

SIMPTOM PENYAKIT KENCING MANIS & DIABETES


1. PARAS GULA DALAM DARAH ADALAH TINGGI

Cara terbaik adalah berjumpa dengan doktor dan membuat ujian darah untuk mengetahui tahap gula dalam darah. Selepas makan, adalah normal kandungan gula dalam darah adalah sedikit tinggi namun ia tidak boleh berterusan tinggi sepanjang hari.

2. KERAP KENCING WAKTU MALAM & DAHAGA BERLEBIHAN

Kerap ke bilik air dan diikuti dahaga berlebihan adalah salah satu simptom penghidap kencing manis ini. Segera berjumpa doktor jika anda mempunyai simptom ini!!

3. SUSUT BERAT BADAN SECARA TIBA-TIBA

Tahap gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat.

4. LUKA LAMBAT SEMBUH

Ia adalah salah satu tanda yang kebanyakan pesakit kencing manis akan alami. Luka lambat kering kerana saluran darah dirosakan oleh glukosa yang berlebihan dan menyukarkan perjalanan darah untuk membantu penyembuhan.

5. PENGLIHATAN YANG KABUR

Apabila glukosa dalam darah adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata, menyebabkan penglihatan kabur.

6. HILANG DERIA RASA PADA TANGAN DAN KAKI

Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki: Ini adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, jika tahap gula darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.

CADANGAN SUPPLEMEN SHAKLEE UNTUK PESAKIT KENCING MANIS


TESTIMONI VIVIX SHAKLEE UNTUK KENCING MANIS
VIVIX SHAKLEE

VIVIX SHAKLEE dikenali sebagai tonik anti-penuaan dan juga tonik ajaib Shaklee ini dapat melawan penuaan pada tahap sellular dan lebih dari itu sebenarnya. VIVIX diperbuat daripada ramuan semulajadi yang terdiri daripada Anggur Muskat (Muscadine Grape), Lobak Unggu (Purple Carrot), Elderberry (Sambucus Nigra) dan juga Polygonum Cuspidatum. VIVIX Shaklee ini rasanya masam manis buah. Memang sedap!!

Dari kajian makmal menunjukkan VIVIX Shaklee ini memberi kesan kepada 4 perkara utama::

1. Melindungi dan membaiki sel-sel DNA yang telah rosak
2. Membantu dalam pengawalan genetik
3. Menambah pengeluaran tenaga oleh sel-sel dalam badan
4. Melambatkan pembentukan protin AGE (protin AGE inilah yang merosakkan sel-sel badan kita)

Untuk info lanjut boleh BACA DISINI.

Dan secara umumnya, VIVIX ini membantu menjaga dan memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi dan macam-macam lagi lah. Boleh kata ia bagus untuk kesihatan menyeluruh badan kita. So, sesuailah amat kalau diberikan kepada mak ayah kita dan bila kita dah cecah umur 30tahun tu boleh la amalkan Vivix secara konsisten untuk mencegah pelbagai penyakit merbahaya. Mencegahkan lebih baik dari merawat...betul tak??

So, hari ini Fuzza nak kongsikan dengan anda Testimoni Pesakit Kencing Manis yang telah mengamalkan VIVIX Shaklee ini.

TESTIMONI VIVX SHAKLEE UNTUK PESAKIT KENCING MANIS


TESTIMONI 1 ::

EN R.JITENDRA BEBAS DIABETES

En. R Jitendra merupakan penghidap Diabetes sejak 14 tahun yang lalu. Kadar gula dalam darah beliau ialah 15.5, tetapi kini setelah mengambil VIVIX Shaklee selama 7 bulan secara konsisten, kadar gula dalam darah telah menurun kepada 4.8 dan beliau telah bebas dari Diabetes. Kata beliau “ Kini saya dapat menikmati kehidupan saya dengan penuh gembira dan hebat; terima kasih VIVIX”


TESTIMONI 2 ::

Testimoni dari ibu Puan Norita 

Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah...matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu. Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.

Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.

Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ....tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha.Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH. 


TESTIMONI 3 ::


Testimoni Vivix Shaklee

Alhamdulillah, dengan izin Allah VIVIX Shaklee ini telah dapat membantu ramai pesakit kencing manis. Apa pun kita hanya berusaha, dan terus berdoa agar orang yang kita sayangi sentiasa sihat apabila berada disamping kita. Ikhtiar itu penting, selain doa yang tidak pernah putus. Jikalau anda mempunyai mak ayah yang mempunyai masalah kencing manis ataupun penyakit kronik lain, boleh lah mendapatkan sebotol VIVIX Shaklee hari ini buat mereka dari Fuzza, pengedar sah Shaklee anda!

Harga Retail Sebotol Vivix Shaklee adalah RM475. Ia adalah jauh lebih murah jika dibandingkan dengan kesihatan dan kegembiran di wajah orang yang kita sayangi. 


TUNGGU DULU !!! Kenapa perlu bayar lebih jika anda ada cara untuk menjimatkan wang anda bukan?? Ya..ada rahsianya !!


Jika anda mahukan kelebihan penuh produk shaklee ada 2 cara. Bagaimana??


1. Mendaftar sebagai ahli Shaklee. Anda berpeluang mendapat diskaun dengan setiap belian apabila mendaftar menjadi ahli shaklee. Untuk maklumat lanjut Cara Menjadi Ahli Shaklee (KLIK SINI)

2. Boleh hubungi saya sekarang, Fuzza Nissa Pengedar Sah Shaklee anda !!

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

46 comments:

  1. RESVERATROL dpt membantu bdn sensitif pada insulin betul dak?jd dgn consume vivix diabetes dpt dcegah kn..
    My blog http://superummishoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. vivix 10x more powerful than rasveratrol..
    im lovin it!!
    ;-)

    JommSihatDanCantik.blogspot

    ReplyDelete
  3. wow...power vivix ni
    http://metrobestmom.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Vivix shaklee is the best! :)

    imanvitahouse.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Vivix the best...good info sis..

    sihatcunmelecun.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. ibu saya juga pengguna vivix shaklee:)

    http://permatacintaku.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Nice info.. resveratrol dalam vivix jgk membantu mencegah insulin resitance, jd sesuai sgt utk mereka yg ada diabetes..
    http://bit.ly/1qf4SNc

    ReplyDelete
  8. Sebelum diabetes makin teruk better cepat2 ambil vivix ..
    www.annur-shoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Info yg sgt2 menarik:)terbaikkk
    Www.mummy-ariana.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Terbaik... info tentng vivix.. Vivix mmg the best.
    http://sakuralovebeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Nice..info yg padat...vivix the best

    http://thebestmysupplement.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. saya suka vivix shaklee kerana banyak manfaat di dalamnya..rugi sape tak pernah cuba
    akmalrusyd.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Info yg best
    Lawat blog sy di http://anmashealthcare.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  14. Nice sharing..jom jalan2 ke blog saya, byk info berkenaan vivix ni..:-) http://daisyrose88.blogspot.com/2014/07/vivix-shaklee-paling-hot.html

    ReplyDelete
  15. Vivix mmg terbaik...
    umminisha.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Memang best vivix ni kan..
    xercestouch.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Thorbaiklah VIVIX

    http://iras-secret-of-healthy-life.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. 2.6 juta rakyat Malaysia kini disahkan penghidap Diabetes..1 angka yg sgt membimbangkan.. moga Vivix menjadi penawar bagi mereka yg sdg mncari ikhtiar..^_^
    http://nurkids2u.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. 1 daripada 6 rakyat malaysia mengidap dibetes??
    so, kena telan vivix skrg nie..
    jomss http://anakummicomel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Vivix supplemen terbaik utk diabetes:)
    Xcuba ...rugiii..!
    www.ummiwithfamili.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. vivix terbaik

    http://ummiaqif.blogspot.com/2014/04/vivix-penemuan-hebat-shaklee.html

    ReplyDelete
  22. terbaik.
    http://jannahdanvita.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Good info.. Tq!!

    http://mamanoufal.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. mcm takut je tgk gamba kaki tu..mcm kne cube je vivix ni...
    visit my blog bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Terbaik...
    http://shakliyshop.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. macam-macam boleh dengan vivix..
    http://farishmomvittashoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. vivix beribu manfaat! :)

    perkongsian lain di http://alhamdulillahsihat.blogspot.com/2014/07/1001-manfaat-vivix-shaklee.html?m=1

    ReplyDelete
  29. banyak manfaat vivix...TERBAIK!!!!
    http://sayangkandiri.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Yes Vivix mmg superb..

    jemput visit & follow my blog -->

    http://arrumaisahealth.blogspot.com/2014/07/vivix-meningkatkan-kesihatan-emosi-dan.html

    ReplyDelete
  31. Vivix terbukti boleh atasi diabetes..good info Fuzza

    boleh visit sini ttg manfaat resveratrol vivix
    http://vitaprecious.blogspot.com/2014/07/manfaat-resveratrol-dalam-vivix-shaklee.html

    ReplyDelete
  32. memang terbaiklah VIVIX ne kan ..rugi klo x beli
    jemput visit&follow blog saya
    http://mummyafza.blogspot.com/2014/07/ketahuilah-kelebihan-yang-terdapat.html

    ReplyDelete
  33. Impressive Vivix..Penawar dlm hy 1 botol! Feel free to link me back kak
    vitamincintaummi.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. vivix mmg terbaik. blh lawat blog sy juga..
    http://gagahdanchantek.blogspot.com/2014/04/vivix-penawar-terbaeeekkk.html

    ReplyDelete
  35. Vivix memang terbaik
    Http://qasehfirdausshoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Vivix da best!!
    http://sweetmom83.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. info yg menarik..

    http://permatahatibidadariku.blogspot.com/

    ReplyDelete