SHAKLEE OSTEMATRIX | KALSIUM PENYEBAB BATU KARANG

KALSIUM PENYEBAB BATU KARANG?? | SHAKLEE OSTEMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM

Benarkah pengambilan supplemen KALSIUM adalah penyebab kepada Penyakit Batu Karang???



Macam-macam teori dan cerita yang kita dengar sekarang ini kan?? Haritu kes soya penyebab kanser. Esok lusa tak tahu apa lagi cerita hot yang akan tersebar. Tapi bab makan jajan, mee segera dan hisap rokok takde pulak digembar-gemburkan. Walhal ianya adalah penyebab kanser utama dan boleh membawa mudarat pada diri.

Dari bayi lagi kita mengambil susu dan apabila meningkat usia kanak-kanak pun masih menitikberatkan pengambilan susu ini. Kenapa ya?? Haa....kerana KALSIUM lah!! Jadi benar ke pengambilan kalsium ini boleh menyebabkan Penyakit Batu Karang??

Sebab itu, pentingnya kita mengkaji dan mengenali tentang produk yang diambil dan tidak boleh generalize sahaja. Ada kemungkinan kalsium yang diambil boleh menyebabkan Penyakit Batu Karang jikalau ::


  • Pil kalsium yang diambil hanya mengandungi kalsium sahaja tanpa mineral lain seperti Vitamin D dan Magnesium
  • Anda kurang pengambilan air masak. Air masak ini penting bukan sahaja bila kita ambil kalsium tau, jikalau anda mengambil apa-apa supplemen ataupun ubat-ubatan, memang wajiblah mengambil air masak yang lebih supaya buah pinggang dapat memproses segala supplemen/ubat yang diambil untuk diresapi oleh badan.

SHAKLEE OSTEMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM



Kenapa Shaklee OsteMatrix ini bukan sekadar kalsium??? Inilah keunikan produk Shaklee yang Fuzza nak kongsikan dengan anda semua hari ini.

Shaklee OsteMatrix ini adalah kalsium yang isinya paling seimbang dan mengikut kajian yang dibuat penyerapannya adalah sehingga 99% ke tubuh kita. Ia dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Selain dari kalsium, ia mengandungi magnesium, fosforus dan Vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien ini semua penting utk penyerapan kalsium optimum oleh badan kita. Bila badan kita dah serap sepenuhnya takdelah ia terkumpul yang lama-kelamaan menjadi batu karang.

So, dah jelaskan kalsium ini bukan penyebab batu karang jikalau anda pandai memilih kalsium yang baik. Malah kalsium ini dapat membantu memberi khasiat pada tubuh badan kita tau. 

KHASIAT DAN KEBAIKAN SHAKLEE OSTEMATRIX



Disini Fuzza kongsikan antara khasiat dan kebaikan Shaklee OsteMatrix ya....=)
  • Menguatkan tulang - pengambilan kalsium dapat menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf.
  • Memperbaiki kejang dan kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan athiritis.
  • Meringankan Stress - mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, penenang saraf, mengalakkan tidur selesa, juga memperbaiki mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Jangan ragu-ragu lagi tau, Shaklee Ostematrix tidak akan menyebabkan penyakit batu karang kerana ciri-cirinya sebagai yang baik dan unik!!! Jom dapatkan sebotol OsteMatrix hari ini dari Fuzza, Pengedar Sah Shaklee anda!! Harga sebotol Shaklee OsteMatrix hanya RM61.


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment