PENGUKUS TELUR AJAIB !!!

PENGUKUS TELUR AJAIB | TELUR SEPARUH MASAK PROTEIN UNTUK ANAK ANDA



Salam sayang semua....=)

Haaa...tgk tajuk entry Fuzza hari mesti anda teruja kan?? Especially peminat half-boiled egg atau telur separuh masak. Mesti ramai penggemar telur separuh masak kan? Macam fuzza sendiri akan berikan Sayf telur ayam kampung separuh masak untuk sarapan pagi. Telur ni bagus tau....ia sejenis protein yang bagus untuk menambah tenaga buat anak-anak terutama semasa breakfast. Semasa fuzza dalam pantang pun memang mak akan berikan 2biji telur separuh masak setiap pagi selama 40hari....uwaaa. Telan sajalah diam-diam...huhu

Biasa bila nak buat telur half boiled ni akan direndamkan dalam air panas or dalam bekas old school seperti kat bawah ni....pernah tgk??



Tapi haritu masa fuzza jalan-jalan shopping terjumpalah alat pengukus telur elektrik jenama Khind ni. Teruja kejap!! Terus grab tanpa berfikir panjang...=)

Ianya kecil, ringan, very handy and friendly. Boleh dibawa utk travelling jugak.

Cara nak masak telur dalam ni mudah saja. Cuci telur dan letakkan di tray seperti dalam gambar dibawah ni. Masukkan air ikut sukatan yg diberikan. Ia ada ukuran air utk berapa biji telur dan samaada kita nak separuh masak atau masak sepenuhnya pun boleh.



Lepas tu boleh lah switch on the suis. Dan semasa proses memasak tu akan ada wap air seperti ini dan lampunya pun akan menyala. Bila lampu dah stop bermakna telur anda dah ready to be serve. Berhati-hati semasa membuka penutup ni tau...jangan terkena wap air yg sangat panas tu...=)


Tadaaa!!! Siap dah telur separuh masak untuk Sayf. Letak sedikit garam dan lada hitam. Nyum...nyum... =) Sangat mudah dan jimat masa!!


Berminat nak dapatkan pengukus telur ni?? Hehe...sorry yaa fuzza tak jual. Saya hanya pengedar sah shaklee sahaja....huhu. Tapi kalau ada yang berminat boleh lah melawat AEON Jusco... =)


Anda mungkin meminati::

- Kepentingan Protein
- Shaklee Soy Protein Isolate Powder

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

1 comment:

  1. seronoknya pengukus ajaib ni, mudah nak merebus telur

    ReplyDelete