TESTIMONI MERAWAT PENYAKIT KAYAP

Salam sayang semua...

Hari ini mummysayf mendapat pertanyaan dari seorang customer, " ada tak supplemen shaklee yang boleh membantu penyakit kayap? " Terus terfikir utk buat blog entry hari ini berkenaan kayap. Sebenarnya penyakit kayap ini adalah sesuatu yang sering berlaku juga dikalangan masyarakat kita. Jom kita kaji selidik sikit apa itu penyakit kayap....=)

Penyakit Kayap


APA ITU PENYAKIT KAYAP?


Penyakit kayap terbahagi kepada tiga jenis, iaitu kayap melukut, kayap jagung dan kayap ular atau nama saintifiknya herpes zoster atau disebutshingles berpunca daripada serangan virus Varicella zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes. Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Badan pesakit pula akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Bagi penyakit kayap yang lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan. 

APAKAH PUNCA PENYAKIT KAYAP?


Kayap adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan virus Varicella Zoster dan bertindak menyerang seseorang yang mempunyai daya ketahanan badan yang lemah.

“Kebiasaannya golongan warga emas menjadi sasaran utama penyakit ini kerana golongan ini lazimnya mempunyai sistem imuniti yang agak lemah.
“Bagaimanapun terdapat juga golongan kanak-kanak yang dijangkiti kayap biarpun peratusannya terlalu rendah iaitu sekitar lima peratus,” ujarnya .
Katanya lagi, serangan kayap biasanya berlaku pada bahagian pinggang ke atas bagaimanapun ia kadangkala juga berlaku pada bahagian sulit.

Malah kajian membuktikan sebanyak 55 peratus kejadian kayap berlaku di bahagian pinggang ke atas, manakala 20 peratus di bahagian muka serta 15 peratus berlaku di bahagian bawah pusat ke bawah manakala lima peratus berlaku di bahagian sulit dan punggung.

CADANGAN SUPPLEMEN DAN TESTIMONI SHAKLEE  UNTUK PENYAKIT KAYAP

SHAKLEE NUTRIFERON dan SHAKLEE GARLIC, In Shaa ALLAH dapat membantu anda yang mengalami masalah penyakit kayap. 

Nutriferon dapat meningkatkan sistem imun dengan membina antibodi dalam tubuh yang bertindak seperti askar-askar dlm tubuh. Ia juga melindungi tubuh agar dapat melawan penyakit dgn lebih kuat.

Testimoni 1 :: 

" Sebenanya akak baru bersalin 6 hari, dapat kayp semalam, doc    gtau xleh bf..tersangatlah tensen n surf google jumpa produk ni utk imun, leh advice as a mum to a mum honestly? tqvm ya! "

terasa sayu bila terbacakan sms kiriman k.long ni..betapa sedihnya hati seorang ibu bila x dpt menyusukan sendiri baby yg dilahirkan..untuk pengetahuan semua alhamdulillah selepas 2 hari pengambilan nutriferon ni kayap yg mula merebak nampak makin surut dan mengering..alangkah gembiranya k.long kerana impiannya untuk bf babynya tercapai juga..dia kembali bertenaga dan meneruskan pantangnya seperti ibu2 lain..mamafiyya bersyukur sgt sebab Nutriferon dapat membantu dalam masalah kayap ni di samping doa serta harapan klong yang x penah putus memohon dr yg Esa..


Testimoni 2 ::

Arif A’akif; Disebabkan antibodi yang lemah kakaknya Nurul Aula A’Akif Fadzil telah memaksa adiknya menelan satu sachets nutriferon. Dua hari kemudian ade tompok merah di kawasan pinggang hingga ke kaki. Selepas pemeriksaan doktor mengesahkan ia adalah kayap. So seperti biasa ibu akan memaksa Arif minum kelapa untuk mengeluarkan tompok merah tuh dan doctor prescribe ubat untuk supress the virus dan pain killer. And dalam mase 3 hari die tak demam pun, dan tak ade sakit langsung siap boleh keluar malam lagi alhamdulilah!

Testimoni 3 ::


Bapa kepada Puan Puteri Maizura Razali juga mengalami benda yang sama, die telah pergi ke doktor pakar kulit. Pada masa yang same die menelah 2 paket nutriferon bersama ubat doktor dan alhamdulilah tak sampai seminggu dah pulih.

Sumber 

Garlic pula adalah anti-virus semulajadi, anti-bakteria dan meningkatkan sistem pertahanan badan daripada dijangkiti bakteria. Maka, pengambilan Garlic adalah sangat membantu dalam merawat penyakit kayap ini. 2bji Garlic Shaklee bersamaan dengan 2 ulas bawang putih segar !!!

Testimoni 4 ::


Sumber 


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

1 comment:

  1. thanks for sharing this info..gud2

    http://nutrition-buddy.blogspot.com

    ReplyDelete