SOY PROTEIN ISOLATE POWDER, SUMBER PROTEIN UNTUK VEGETARIAN

Mummysayf terbaca di sebuah magazine yang ingin dikongsikan bersama harini...jom baca!!

SOALAN


Sebagai seorang vegetarian, sudah tentu saya tidak boleh mengambil daging. Bagaimana pula untuk mendapatkan sumber protein dan pada masa yang sama turut mengalami alahan pada produk tenusu?

Melissa Wong, Perak.


JAWAPAN


Sebagai seorang vegetarian, anda boleh mengambil sumber protein daripada sumber tumbuhan seperti kacang, kekacang dan produknya. Kacang seperti kacang soya dan produknya (tauhu, tempe, taukua, fucuk) adalah sumber protein yang sangat baik. Pastikan makanan ini diambil pada setiap hidangan makanan. Disamping itu, anda boleh menambah kepelbagaian lauk-pauk melalui kacang kuda, kacang dhal dan menyediakan pencuci mulut atau manisan daripada kacang merah dan kacang hijau. Anda boleh mengambil satu hingga dua cawan minuman soya setiap hari untuk memastikan pengambilan protein secukupnya.

Pakar: Cik Wong Wen Yin, Ketua Unit Dietition di Pantai Hospital, Kuala Lumpur.


Shaklee Soy Protein Isolate Powder atau ESP adalah minuman soya yang lebih istimewa kerana ia menjalani proses penyediaan dan mematuhi standard soya yang selamat.

                                   


KENAPA SOY PROTEIN ISOLATE POWDER SHAKLEE MENJADI PILIHAN? APA KEISTIMEWAANNYA?


  • Ia adalah NON-GMO soy protein iaitu ia adalah soya semulajadi yang tidak diubah secara genetik. Pada masa kini banyak soya yang telah diubahsuai secara genetik untuk memberi daya ketahanan yang tinggi semasa ditanam supaya tidak mudah diserang serangga perosak, tahan lebih lama dan mempunyai daya ketahanan terhadap cuaca. Soya yang telah diubahsuai mempunyai risiko yang tinggi kepada pengamalnya di masa akan datang. So, jangan disangka semua soya adalah sama ye....ketahuilah soya jenis mana yang anda sedang amalkan sekarang.
  • Mempunyai index glisemik yang lebih rendah daripada brown rice iaitu 39. Ini menjadikannya sangat ideal untuk semua lapisan masyarakat tidak kira tua atau muda. Sesuai juga untuk penghidap diabetes kerana penghidap kencing manis perlu mengelakkan makanan yang mempunyai index glisemik tinggi.
  • Shaklee soy protein dicuci dengan air Bukan Alkahol. Apa keistimewaannya? Apabila dicuci dengan alkohol akan menghilangkan manfaat isoflavon. Isoflavon ini sangat penting dalam merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko penyakit jantung dan osteoporisis.
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
  • Protein soya NON-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti daripada proses menanam hinggalah saat pemprosesannya dan selamat diminum oleh anda.
Dapatkan Shaklee Soy Protein Isolate Powder (ESP) hanya di mummysayf !!!

Anda mungkin juga meminati:
- Shaklee ESP, Memang Hot!!
- Tips Diet Secara Sihat 
- Teknik Penyusuan


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

No comments:

Post a Comment