PETUA KULIT CANTIK GEBU BERSERI HANYA DENGAN BUAH-BUAHAN SEMULAJADI

TIPS KULIT PUTIH CANTIK GEBU BERSERI LICIN TANPA JERAWAT SECARA SEMULAJADI 


Salam sayang semua....

Hari ini Fuzza nak kongsikan tentang Tips dan Petua Kulit Cantik Berseri. Mesti anda semua nak tahu kan?? Yelaa...mana taknya...kalau dah namanya perempuan haruslah sentiasa ingin cantik berseri. Betul tak? Tak kiralah anak dara, yang dah berkahwin or yang nak dah  beranak sepuluh pun masih ingin kulit cantik berseri tau. Itu dah memang lumrah seorang wanita.

So, dalam entry Fuzza kali ini nak kongsikan mengenai buah-buahan yang boleh anda amalkan untuk memiliki kulit cantik gebu berseri. Buah-buahan ini penting dalam pemakanan kita seharian tau. Jangan ambil mudah ya...jadikan memakan buah-buahan sebagai amalan harian. Kerana kesan daripada kekurangan pengambilan buah-buahan ini akan nampak pada kulit wajah anda!! Kulit semakin kusam tidak berseri dan berjerawat adalah salah satu punca dan tanda anda kurang makan buah tau.

Selain menggunakan pelbagai produk penjagaan kulit dari luaran yang beribu-ribu ringgit tu, anda juga boleh mengamalkan cara yang mudah dan semulajadi ini untuk mendapatkan kulit sihat bebas masalah. Disini Fuzza kongsikan 5 jenis buah-buahan yang mampu membuatkan kulit anda lebih cantik dan berseri.

5 JENIS BUAH-BUAHAN UNTUK KULIT SIHAT BEBAS MASALAH


1. Lemon



Kaya dengan Vitamin C yang berfungsi menjaga kulit anda untuk menjadi lebih cantik. Tips yang boleh Fuzza kongsikan ialah anda boleh mengambil segelas air dan sedikit perahan lemon yang dicampurkan dengan madu asli setiap pagi. Ia bukan sahaja untuk penjagaan kulit malah bagus untuk detox. 

2. Betik

Kaya dengan anti oksidan dan mengandungi enzim khas yang mampu membuang sel-sel mati dan kekotoran yang ada pada kulit. Selain daripada memakan buah betik, anda juga boleh lenyekkan betik dan sapu rata pada kulit wajah. Bila dah kering bilas dengan air bersih. Ia dapat memberikan kulit wajah yg lebih berseri.

3. Pisang

Pisang adalah salah satu buah yang kaya dengan sumber zat besi, magnesium, potassium  dan kalsium yang menjadikan tubuh lebih sihat.

Kalau anda nak tahu pisang juga boleh mengurangkan masalah senggugut. Selain rasanya yang sedap, pisang kaya dengan vitamin A, B and E. Jadi buah ini anti penuaan yang membantu kulit anda tampil lebih halus dan berseri.

4. Mangga


Buah mangga ni adalah salah satu buah favorite Fuzza dan family. Ia kaya dengan vitamin A dan mengandungi anti oksida. Ia boleh membantu melawan penuaan serta mengembalikan keanjalan kulit ala-ala muda remaja gitew.

5. Oren

Oren adalah buah yang sangat glamor dan terkenal dengan Vitamin C nya dan mampu untuk memulihkan tekstur kulit. Selain dari makan, anda juga boleh gosokkan bahagian dalam oren pada kulit untuk mendapatkan kulit yang segar. Oren juga boleh dikeringkan menjadi tepung untuk digunakan sebagai pencuci semula jadi.


Tapi seperti biasalah dalam zaman moden yang tahap buzy gaban kerana wanita sekarang ini bukan hanya ibu dirumah, malah wanita bekerja yang kadangkala mandi pun tak sampai 5 min (buzy tahap max...haha) anak dah menjerit kat luar pintu. So, apa yang Fuzza amalkan mudah sahaja. Nak tahu apa dia?? Selain makan buah-buahan spt diatas, Fuzza juga amalkan supplemen semulajadi. Buka tutup botol ambil segelas air dan telan sahaja. 

Inilah 2 jenis vitamin favorite Fuzza yang sangat penting untuk kulit kita tau. Vitamin C dan Vitamin E kesayangan hamba!!



Khasiat Vitamin E Dalam Kecantikan Kulit

  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel

Khasiat Vitamin C Dalam Kecantikan Kulit


  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Untuk testimoni real life, anda boleh tonton video dibawah ini ya. Ini adalah pengguna tegar vitamin ini yang terseksa jiwa raga dengan masalah jerawat. Namun selepas mengamalkan Set Kecantikan Kulit Shaklee ini, Alhamdulillah masalah yang dialami beliau selama 7 tahun lepas selesai dengan cepat dan berkesan yang penting ianya semulajadi tau!!

Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.


Kalau anda mengalami masalah yang sama, dan inginkan kulit cantik berseri dengan cepat dan semulajadi, boleh cepat-cepat berhubung dengan Fuzza ya. In Shaa Allah Fuzza akan membantu anda cepat-cepat juga.... =)

Kongsikan kebahagian, kongsikan kebaikan!!!


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 

Hubungi Fuzza Nisa 
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509 
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf



"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

4 comments:

  1. Satu info yang sangat berguna.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx admin for sharing. mmg bagus u punye info dlm post ni. boleh la i nk try ni. Anyway, free2 jemput ke blog saya untuk info2 kekal fit and slim.

      >>>Tips Slim & Fit Semula Jadi!<<<

      Delete
  2. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik sekali. Tips Kulit Gebu

    ReplyDelete
  3. Buah lemon memang terbaik untuk membuat kulit tampak cerah, buah pepaya sebenarnya juga sangat oke untuk memutihkan kulit lho..

    ReplyDelete