CARA ATASI RUAM SUSU ATAU EKZEMA BAGI BAYI ANDA YANG COMEL !!!

CARA ATASI RUAM SUSU ATAU EKZEMA BAGI SI COMEL ANDA





Biasa lihat atau pernah alami sendiri bayi mengalami masalah ruam susu dibahagian muka?? Terutama di pipi dan dagu. Kesian kan?? Bintik-bintik merah, berair dan bernanah kadang kala. Bayi yang baru lahir dan hanya minum susu ibu sepenuhnya pun boleh menghadapi masalah yang sama tau. Sebab tu ada sesetengah orang yang cakap susu ibu tidak sesuai dengan bayi. Betul ke??

Huhu...susu ibu adalah susu yang terbaik buat bayi anda. Takkanlah susu ibu pulak punca nya kan?? Actually, ruam ni boleh berlaku kepada mana-mana bayi pun. Terdapat beberapa jenis ruam yang biasanya berlaku kepada bayi di awal-awal kelahiram iaitu :::

  • Baby acne (seperti jerawat) yang biasanya berlaku di minggu-minggu awal. Ia kelihatan seperti jerawat-jerawat kecil di sekitar kawasan pipi, dahi dan kepala. Ia tidak menimbulkan ketidakselesaan kepada bayi. Ruam berlaku disebabkan susu ibu mungkin dibiarkan di pipi tanpa dilap atau dibersihkan. Ibu disarankan menggunakan air biasa dan tuala lembut untuk membersihkan kawasan pipi setiap kali selepas sesi penyusuan. 
  • Ekzema juga ruam yang biasa berlaku kepada bayi ketika berusia satu hingga lima bulan. Kulit penghidap ekzema sentiasa kelihatan kering. Rawatan yang biasa digunakan untuk ekzema adalah menggunakan agen pelembap. 
  • Terdapat juga sejenis ruam yang dikenali sebagai seborrheic dermatitis yang biasanya berlaku ketika bayi berusia sebulan. Ia seperti jerawat merah yang kecil dan bersisik kekuningan di kawasan kening, bulu mata dan kulit kepala.

herbal blend krim shaklee


Alergic atau alahan dengan susu ibu adalah sesuatu yang mustahil. So, kalau ada orang yang menasihatkan mommies suruh berhenti menyusu disebabkan ruam or juandis, jangan sesekali melakukannya. Sentiasa simpan dihati dan diminda bahawa "susu ibu adalah yang terbaik buat bayi anda"

Bayi hanya berkemungkinan sensitif kepada protein dalam susu ibu yang datangnya daripada pemakanan ibu sendiri. Menurut kajian, punca utama adalah protein daripada susu lembu. Sekiranya ibu mengamalkan pengambilan produk tenusu secara berlebihan (susu, keju, ais krim atau sebarang produk diproses yang mengandungi casein atau whey protein), cuba berhenti untuk seketika (dua minggu) dan lihat jika ada perubahan. Ini sahaja cara untuk mengetahuinya secara khusus.


ATASI RUAM DAN EKZEMA DENGAN SHAKLEE HERBAL BLEND MULTIPURPOSE CREAM


cara atasi ruam susu dan ekzema bayi


Shaklee Herbal Blend Krim yang super duper hot ini diperbuat daripada bahan semulajadi seperti horse chestnut, bunga yarrow, daun sage dan rosemary. 100% organic, bebas dari steroid dan parabens. Ianya bersifat dingin dan tidak berminyak. 

Kenapa Fuzza panggil super duper hot krim ni? Hehe...sebabnya bila Shaklee restok tak sampai 2jam habis licin Herbal Blend ini tau!!! Memang ia menjadi rebutan ramai terutama ibu-ibu sebab hasilnya yang dapat membantu mengatasi ruam dan kulit sensitif anak mereka. Herbal blend boleh disapu nipis bagi bayi yang mengalami ruam susu dan ekzema.

Sesuai dengan namanya "multipurpose cream", Herbal Blend Cream ini juga boleh digunakan untuk membantu masalah berikut:

  • Nappy rash
  • Tumit kaki yang merekah ataupun pecah
  • Mengalami kulit gatal-gatal atau kering
  • Sangat bagus untuk demam campak iaitu menghilang kesan ataupun tanda demam campak.
  • Bagi keselesaan pada badan terutamanya ketika demam.
  • Luka atau melecur akibat terkena minyak/air panas
  • Boleh juga menghilangkan luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu
  • Boleh diguna sebagai losyen harian supaya tangan sentiasa lembut, sangat selesa kerana ia tidak berminyak.
Shaklee Herbal Blend Krim ini adalah item wajib di rumah anda. Dapatkan sekarang dari Fuzza, pengedar sah Shaklee anda!

Anda mungkin juga meminati::

- Petua Dapatkan Anak Lelaki
- Tambah Selera Makan Anak
- Tips Tambah Susu Ibu

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment