BENARKAH ROKOK ADA SEL DARAH BABI ?

ROKOK ADA SEL DARAH BABI | BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX 


ROKOK ADA SEL DARAH BABI
KANDUNGAN ROKOK

KUALA LUMPUR - Seorang pakar akademik dari Australia semalam mendedahkan satu hasil kajian di Belanda baru-baru ini yang mendakwa menemui sel darah merah babi sebagai kandungan penyekat bahan kimia dalam puntung rokok.
Profesor Simon Chapman dari Universiti Sydney dilaporkan berkata, kajian itu mendapati babi digunakan dalam 185 jenis industri termasuk penemuan sel darah merah haiwan itu dalam penapis (filter) rokok.
Kenyataan beliau yang disiarkan oleh akhbar Daily Telegraph kelmarin menjelaskan, hasil kajian tersebut pastinya mengejutkan perokok yang beragama Islam serta Yahudi yang diharamkan memakan babi.
Menurutnya, setakat ini satu jenama rokok yang dijual di Greece telah didapati mengandungi darah babi.
Sumber : Kosmo


TERGEMPAR !!! 

Masa mula-mula Fuzza membaca mengenai berita ini terkejut sangat. Sedih pun ada apa bila memikirkan masih ramai umat Islam yang masih merokok. Penemuan Profesor Simon Chapman (Universiti Sydney) telah memberi kejutan bg umat Islam. Beliau telah membuat kajian dan menemukan sel darah merah atau hemoglobin babi terdapat dalam penapis/filter rokok. Rokok bukan sahaja berbahaya kepada nyawa dan orang sekeliling tetapi juga sekarang timbul isu campuran darah babi dalam rokok.

ANTARA INFO DAN FAKTA ROKOK


  • Jumlah Perokok di Malaysia sudah melebihi 3juta orang pada tahun 2008
  • 50% golongan lelaki adalah perokok
  • Sebanyak 60-75 peratus asap rokok disedut oleh orang yg tidak merokok
  • Hanya 50% perokok akan menjangkau umur 70%
  • Rakyat Malaysia membelanjakan RM1.15billion setahun untuk membeli rokok
  • Rokok mengandungi tiga bahan utama iaitu tar, nikotin dan karbon monoksida dengan asapnya mengeluarkan lebih 4000 bahan kimia beracun

Kebanyakan ulama' besar dunia dan juga negara-negara Islam telah mengeluarkan fatwa bahawasanya MEROKOK ITU HARAM. Majlis Fatwa Kebangsaan juga telah mengeluarkan Fatwa bahawa Merokok Itu Haram.

ROKOK ADA DARAH BABI
FATWA MEROKOK ITU HARAM



Surah Al-Baqarah ayat 195 ::

Dan belanjakanlah (apa yang ada pada kamu) kerana (menegakkan) ugama Allah, dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan (dengan bersikap bakhil).


Mungkin ada diantara anda atau pasangan anda seorang perokok. Sebagai umat Islam, semestinya terdetik dalam hati kita ini untuk tidak melakukan perkara-perkara yang haram yang boleh membawa kepada kemurkaan Allah. Bagi perokok mungkin agak sukar untuk berhenti kerana ketagihan. Namun, kita perlu cuba melakukan yang terbaik untuk berubah. 


BERUBAHLAH SEKARANG !! KATAKAN TIDAK PADA ROKOK !!!

BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX SHAKLEE


MAHU BERHENTI MEROKOK??

 DAPATKAN SEBOTOL VIVIX SHAKLEE HARI INI !!!

BERHENTI MEROKOK
SHAKLEE VIVIX


VIVIX SHAKLEE mempunyai banyak pencapaian yang luar biasa. Dengan mekanisme penyembuhan sehingga ketahap selular, sesudu teh Vivix sehari  telah membantu ramai manusia yang hampir putus asa melawan penyakit kini dapat hidup dengan tenang.  Rekod cemerlang Vivix diteruskan dengan keupayaannya membantu perokok berhenti merokok. Ini adalah sesuatu yang luar biasa, Vivix tidak membekalkan nikotin kepada perokok tapi masih mampu membantu perokok berhenti merokok secara alami.

Hari ini Fuzza akan kongsikan kepada anda Testimoni Perokok Tegar yang telah BERJAYA BERHENTI MEROKOK dengan VIVIX SHAKLEE !!


ROKOK ADA BABI
TESTIMONI VIVIX SHAKLEE BERHENTI MEROKOK

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE BERHENTI MEROKOK

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE BERHENTI MEROKOK

Jikalau mereka boleh berjaya berhenti merokok, ANDA PASTI BOLEH !!

Harga Retail Sebotol Vivix Shaklee adalah RM475. Ia adalah lebih murah jika dibandingkan dengan harga rokok yang dikeluarkan tetapi memberikan kemudaratan buat diri anda. Merokok adalah HARAM !!


TUNGGU DULU !!! Kenapa perlu bayar lebih jika anda ada cara untuk menjimatkan wang anda bukan?? Ya..ada rahsianya !!


Jika anda mahukan kelebihan penuh produk shaklee ada 2 cara. Bagaimana??


1. Mendaftar sebagai ahli Shaklee. Anda berpeluang mendapat diskaun dengan setiap belian apabila mendaftar menjadi ahli shaklee. Untuk maklumat lanjut Cara Menjadi Ahli Shaklee (KLIK SINI)

2. Boleh hubungi saya sekarang, Fuzza Nissa Pengedar Sah Shaklee anda !!

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 


Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment