Shaklee Collagen Powder dan Hasilnya

Salam sayang buat readers... today mummysayf nak berceloteh sikit about kolagen. Ramai yang bertanya pada mummysayf kolagen ni untuk kulit muka saje ke?? Actually, kolagen ini banyak fungsinya. Sebelum tu, agak-agak readers tahu tak ape itu kolagen?

Apa itu kolagen??

Kolagen merupakan sejenis protein yang bermolekul makro. Kolagen terdapat di dalam kulit, tulang dan gigi.

Antara fungsi utama kolagen ialah:

1. Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan.

Kolagen merupakan komponen utama dalam sel kulit kita. Kolagen mempertingkatkan pertumbuhan sel-sel baru dalam kulit, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan memberikan kulit yang lebih bercahaya.

2. Memulihkan masalah kulit

Kolagen sangat berkesan dalam memulihkan masalah kulit seperti parut, pengecutan epithelium, kedutan dan garis-garis halus.

3. Mencantikkan dan meyuburkan rambut

Kekurangan kolagen akan menyebabkan rambut kelihatan kerin dan bercabang, kuku menjadi kusam dan mudah pecah.

4. Menegangkan payudara

Payudara terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak. Kolagen merupakan komponen utama jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein untuk menyokong dan menegangkan payudara agar cantik dan menawan.

5. Menguatkan tulang

Kolagen penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal dan melambatkan osteoporosis.


Dah tahu the important of collagen for our body? So, go and get your collagen powder now, semstinya from Shaklee!! huhu... mesti readers lagi semangat nak beli collagen powder Shaklee lepas tengok gambar ni...ni adalah salah seorg pengguna collagen powder Shaklee dan hasilnya selepas sebulan setengah jee....

http://www.mummysayf.blogspot.com/search/label/Collagen%20Powder

Berminat?? 

Hubungi Fuzza Nisa
Call/Sms/Whatsapp: 017-6961509


3 comments: