INGIN TAHU PETUA BUANG ANGIN DALAM BADAN SELEPAS BERSALIN SEHINGGA BADAN MENJADI RINGAN??

PETUA BUANG ANGIN DALAM BADAN SELEPAS BERSALIN & SEMASA HAMIL




Adalah normal bagi ibu selepas bersalin akan mengalami masalah angin yang teruk. Fuzza pun mengalami  masalah yang sama. Bukan sahaja selepas bersalin namun sejak mengandung lagi Fuzza mengalami masalah angin yang teruk. Kadang kala rasa sesak nafas. Makanan yang berangin seperti ubi kayu, pulut, kobis dan lain-lain fuzza cuba elakkan...(tapi kdg kala tangan n mulut gatal nak makan jugak..hehe). Namun mak Fuzza sentiasa ada penyelesaiannya...nak tahu apa dia??

Haaa.....ini dia. HALIA. 



Hanya dengan halia, hilang segala angin kus-kus dalam badan tau!! =) Inilah petua Fuzza buang angin dalam badan. Semasa hamil, bila rasa macam senak-senak je perut mak mesti akan buatkan air rebusan halia. Kemudian Fuzza akan tambahkan sedikit gula dan minum panas-panas. Rasanya sedap tau. Ala-ala air berkarbonat ginger ade tu. Tapi takde gas laa...=) 


Selepas bersalin pula, maknanya dalam pantang lah kan, mak Fuzza akan tumbuk halia dan ambil jus perahan halia tadi. Campurkan dengan sedikit madu dan minum dengan perut kosong. Selepas itu, tunggulah segala angin kus-kus keluar dari badan k...hehe!!

Walapun sesudah habis pantang, Fuzza masih amalkan pengambilan halia ini sampai sekarang. Bila rasa macam senak perut or rasa badan macam berat sahaja Fuzza akan tumbuk sedikit halia, rendam dalam air panas sebentar. Kemudian tambahkan sedikit madu dan perah sedikit lemon. Minum panas-panas sangat sedap.



Alhamdulillah, hanya dengan halia mampu membuang angin dalam badan, bukan sahaja selepas bersalin, namun ia boleh diamalkan oleh semua. Dan bila Fuzza rasa malas nak buat air halia, senang sahaja. Shaklee ada satu produk tau, PeppermintGinger Plus. Ia semulajadi daripada halia dan daun pudina. Senang sahaja, Fuzza hanya buka tutup botol dan telan....=) Kalau ada diantara anda yang malas mcm Fuzza dan mempunyai masalah angin dalam badan bolehlah hubungi Fuzza k!! Hehehe...


Selain itu, boleh amalkan doa ini sebagai salah satu cara kita ikhtiar. Info ini Fuzza dapat dari rancangan di TV yang dikongsikan oleh Ustaz Shahran.

Doa Buang Angin Dalam Badan



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment