MINYAK IKAN VS MINYAK HATI IKAN

FISH OIL VS COD LIVER OIL


Sebut pasal minyak ikan, mesti terfikir jenama pakcik pakai topi pegang ikan besar. Actually banyak lagi jenama minyak ikan yang ada dipasaran. Tetapi sejak kecil, ramai yang telah mengamalkan jenama ini seperti saya juga..=)

Minyak ikan sangat bagus dan berkhasiat untuk kesihatan terutama dalam meningkatkan sistem imun badan. Semua lapisan dari kanak-kanak sehinggalah orang tua digalakkan untuk mengamalkan minyak ikan. Antara khasiat minyak ikan ialah:

  • Ibu Hamil - untuk perkembangan otak, mata, jantung, pernafasan baby.
  • Ibu Menyusu - memberi susu ibu yang berkhasiat kaya dengan DHA untuk perkembangan otak bayi.
  • Kanak-kanak - meningkatkan sistem imun, perkembangan otak kognitif dan fokus anak, merawat asthma, bronkitis dll.
  • Orang Dewasa - untuk mengurangkan kolestrol, tekanan darah tinggi, kesihatan sendi dan lutut, kesihatan jantung, membuang lemak dan menguruskan badan dll.
Selain minyak ikan terdapat juga minyak hati ikan dipasaran. Setelah mengenali Shaklee baru mummysayf sedar bahawa ada minyak ikan dan juga minyak hati ikan dipasaran ya!!! Tetapi adakah minyak ikan sama khasiatnya dengan minyak hati ikan??? 

TIDAK!!!! Ianya sangat berbeza ya!!! Jangan tersalah ye... FISH OIL dan COD LIVER OIL mempunyai khasiat yang sangat berbeza ya!!!

Semestinya kita ingin memberi yang terbaik buat diri, anak-anak dan keluarga. Betul tak?? So, sebelum memilih minyak ikan untuk keluarga anda sila pastikan beberapa perkara ya:
  1. MINYAK IKAN LEBIH BAIK DARI MINYAK HATI IKAN. Kebanyakan brand di pasaran mengeluarkan minyak hati ikan, please check your brand. 
  2. Kebanyakan brand menggunakan Ikan Besar untuk menghasilkan minyak ikan. Ikan besar mempunyai toksin yang tinggi.
  3. Kebanyakan brand dipasaran menggunakan ikan yang dibela dan diberi makan dedak sintetik. Ia mengurangkan zat Omega-3 dan penuh dengan zat sintetik.
Minyak Ikan pilihan hati mummysayf dan keluarga sekarang ialah SHAKLEE OMEGAGUARD kerana mummysayf ingin yang terbaik untuk diri, anak dan keluarga. Mummysayf yakin anda pun pasti begitu!!!


PERBEZAAN SHAKLEE OMEGAGUARD VS COD LIVER OIL


  • Shaklee OmegaGuard dihasilkan daripada ikan kecil di dasar rantai makanan dimana ia kurang toksin berbanding ikan besar.
  • Shaklee OmegaGuard dihasilkan daripada seluruh ikan, bukan hati ikan. Hati adalah tempat yang paling banyak disimpan toksin. Oleh kerana itu, pengamal perubatan selalu memberi nasihat untuk tidak mengamalkan makan organ dalaman haiwan kerana tinggi kandungan toksinnya.
  • Shaklee OmegaGuard menggunakan ikan-ikan dari lautan sejuk. Ikan yang hidup dilautan bebas mempunyai kandungan Omega-3 yang lebih tinggi.
  • Shaklee OmegaGuard adalah minyak ikan ultrapure yang dibuat dengan sempurna melalui penyulingan 3 peringkat secara semulajadi memberi manfaat Omega-3 dan pada masa yang sama mengeluarkan sebatian yang bahaya seperti merkuri dan plumbum yang ada pada ikan.
As parents, semestinya kita ingin beri yang terbaik buat anak dan keluarga tersayang. Pilihlah minyak ikan yang terbaik didunia, semestinya SHAKLEE OMEGAGUARD!!


Anda mungkin meminati:
- Testimoni OmegaGuard Rawat Asthma
- OmegaGuard, Ibarat Penjaga Si Kecil
- Sakit Sendi dan Lutut bersama OmegaGuard

- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

1 comment: