CEGAH SAKIT LUTUT DAN SAKIT SENDI HINGGA HUJUNG NYAWA

Salam sayang...mummysayf tertarik untuk berkongsi disini dari Majalah Rapi yang dibaca baru-baru ini dalam column Tanya Apa Sahaja. 

SOALAN


Saya berusia 47 tahun dan sering mengalami masalah sakit lutut dan sendi. Adakah faktor usia menjadi penyebab kepada masalah ini dan bagaimana untuk saya menghilangkan rasa sakit ini? Segala pergerakan saya terbatas dan saya tidak mampu untuk berjalan jauh.
Yati, Melaka


JAWAPAN


Sakit lutut puan berkemungkinan besar disebabkan oleh osteoarthritis iaitu akibat pengurangan cecair pelincir pada sendi. Peningkatan usia, obesiti dan trauma/kecederaan adalah punca utama selain faktor genetik (keturunan) dan penyakit berkaitan lutut yang lain. Penurunan berat badan dalam kes obesiti banyak membantu mengurangkan kesakitan lutut selain alat bantuan pergerakan seperti tongkat. Terapi fizikal juga sangat digalakkan seperti senaman ringan, berjalan kaki, berbasikal dan berenang. Rawatan utama pula berupa ubat-ubatan iaitu ubat penahan sakit (painkiller), ubat merangsang pembentukan cecair pelincir dan suntikan asid hyaluronik ke dalam sendi yang terjejas. Pembedahan dan penggantian dengan sendi tiruan adalah alternatif terakhir sekiranya rawatan menggunakan ubat-ubatan gagal mengatasi masalah tersebut.
"Panel: Dr Faridah Jaabar, Pegawai Perubatan Klinik Nur Sejahtera, Pusat Keluarga LPPKN, Johor"


CADANGAN SUPPLEMEN / VITAMIN SHAKLEE BAGI SAKIT SENDI DAN SAKIT LUTUT


1. OMEGAGUARD

2. ADVANCED JOINT HEALTH TABLET

3. OSTEMATRIX

Shaklee OmegaGuard, Advanced Joint Health Tablet, OsteMatrix

Mencegah lebih baik dari merawat!! Jagalah kesihatan sendi, tulang dan otot anda seawal dari usia muda. Jangan disangka dikala usia muda anda tidak akan menghidapi penyakit-penyakit sendi seperti reumatoid arthritis, osteoarthritis dan etc. Dapatkan Advanced Joint Health Tablet, OmegaGuard dan OsteMatrix anda sekarang !


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

No comments:

Post a Comment