TIPS MENCUCI SAYURAN

Salam sayang dear readers....=)
Mummysayf amat gemar makan sayur. Pengambilan sayur-sayuran adalah sangat penting dalam diet seharian kita. Makan sayur-sayuran dapat membantu memelihara kesihatan tubuh badan, namun jangan kerana kelalaian membersihkan sayuran kita dibebani penyakit-penyakit lain pula.


Sayuran perlu dicuci dan dibersihkan dengan betul. Ini kerana kebanyakan sayur-sayuran mengandungi pelbagai bahan kimia dan racun serangga untuk mengelakkan sayur-sayuran daripada dimakan ulat dan serangan penyakit. 

Jadi, biasakan diri untuk mecuci sayur-sayuran terlebih dahulu sebelum dimasak untuk menyingkirkan bahan kimia yang terdapat pada sayuran. Jom baca tips mudah untuk mencuci sayuran:
  • Cuci sayuran sebelum dipotong agar zat-zat penting didalam sayuran tersebut tidak hilang dan larut bersama air.
  • Gunakan air bersih yang mengalir untuk membersihkan daun dari bahan kimia berbahaya dan bersihkan tanah yang masih melekat pada akar sayur-sayuran.
  • Ketahui usia sayuran untuk meminimumkan kandungan zat kimia yang melekat pada batang atau daunnya. Racun serangga yang digunakan pada ketika merawat sayur-sayuran membuatnya lebih kebal terhadap hama dan jangkitan penyakit, tetapi memerlukan waktu yang lebih lama untuk hilang ketika mencucinya.
  • Sayur-sayuran organik mudah dibersihkan kerana tidak mengandungi bahan kimia, namun ia agak mahal. Walau apa jua jenis sayuran yang diambil, sebaik-baiknya cuci sayuran sebelum memasaknya.

RAHSIA CUCI SAYUR MUMMYSAYF!!!


Mummysayf mengunakan SHAKLEE BASIC H, pencuci organik untuk mencuci sayuran. Caranya mudah,  firstly cucikan sayur dulu. Then, just titiskan sedikit Basic H kedalam basin berisi air dan rendam untuk 15-20minit. Done!!! =) 

So, dapatkan Shaklee Basic H anda sekarang!!! Bukan hanya untuk cuci sayur...tapi ada 1001 kegunaan Shaklee Basic H ini....memang berbaloi.....
Shaklee Basic H2 - Pencuci Organik

Anda mungkin meminati:


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:

Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Email: sayfuzanwar@hotmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf

No comments:

Post a Comment