RESEPI YOGURT MANGGA UNTUK KANAK-KANAK

RESEPI YOGURT MANGGA UNTUK KANAK-KANAK | SNEK BERKHASIAT UNTUK ANAK ANDA


Mesti ada diantara mommies yang tercari-cari snek untuk diberi kepada anak-anak kan?? Kalau boleh nak beri snek yg lazat dan juga berkhasiat. Betul tak?? Takkan nak bagi anak-anak syurga kita makan jajan, coklat dan keropok-keropok yang penuh dengan MSG tu kan??

Haaa....hari ini Fuzza nak share dengan mommies semua. Satu resepi yang lazat lagi berkhasiat tau. Saya memang agak fussy dengan apa yang Sayf makan. Terutama makanan yang mempunyai kandungan gula tinggi. Sebab taknak mengajar anak-anak makan benda-benda manis dari kecil. 

So, sebagai ibu yang berkerja dari rumah, memang sangat happy sebab ada masa yang fleksibel. So, cookies, yogurt, ice cream semua mummy ni nak buat sendiri. Air tangan ibu untuk anak tersayang...=)

Jom kita lihat bahan-bahan untuk resepi kita hari ini k!!

RESEPI YOGURT MANGGA




BAHAN-BAHANNYA::


Plain Yogurt (tanpa gula)
Fresh Manggo yang manis
MEALSHAKES

CARA BUATNYA::


Masukkan Yogurt, Mangga yang dipotong dan Mealshakes kedalam blender, dan kisar. Fuzza kisar separuh sehingga halus untuk berikan rasa dan separuh lagi secara kasar supaya masih boleh gigit manggo tu. Tak perlu tambahkan gula lagi tau. Kerana Mealshakes pun sudah ada rasa manis buah. 



Lepas tu, boleh lah dimasukkan ke dalam bekas-bekas kecil seperti ini dan hiaskan dengan potongan buah mangga. Sejukkan didalam peti ais. Rasanya sedap sangat tau!! Bila mangga dicampur dengan Mealshakes yang perisa vanilla tu, rasa macam ice cream pun ada =)



Tadaa!! Siap dah semudah ABC je. Bukan kanak-kanak je suka, mak ayah pun pasti suka juga!!! Selamat mencuba...=)


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG! 



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:


Hubungi Fuzza Nisa
Tel/Sms/Whatsapp: 017-6961509
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/mummysayf


 "INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK"

No comments:

Post a Comment